Speedway of Nations to przerwanie tradycji. W latach dziewięćdziesiątych rozwiązano to inaczej
Pomysł był Szwedów
Drużynowe Mistrzostwa Świata po raz pierwszy zorganizowano w 1960 roku. Szybko stały się one drugim najbardziej prestiżowym tytułem na świecie, oczywiście po jeździe indywidualnej. Mistrzostwa Świata Par zostały z kolei zainaugurowane dekadę później. Pomysłodawcami wprowadzenia ich do kalendarza byli Szwedzi, którzy na własnym podwórku z powodzeniem organizowali krajowy czempionat w tej kategorii już od 1954 roku. Działacz Carl Gustaf Ringblom przekonywał, by włączyć zmagania duetów do oficjalnej rywalizacji także na arenie międzynarodowej.
Po udanych próbach w latach 1968-1969 w niemieckim Kempten i Sztokholmie (pod nazwą "międzynarodowych mistrzostw FIM najlepszych par"), kongres FIM-owski w 1969 roku przegłosował kandydaturę nowej mistrzowskiej imprezy i od kolejnego sezonu zaczęły one być pełnoprawnie jednymi z ważniejszych zmagań w światowym żużlu. Jak pokazała historia, pod względem samego w sobie prestiżu ustępowały one nieco DMŚ, w których w skład każdego zespołu wchodziła większa liczba zawodników. Status mistrzostw globu zawsze działał jednak na wyobraźnię zawodników i kibiców.
-
sympatyk żu-żla Zgłoś komentarzTo było już przerabiane ,Samo się skończyło było nudne jak flaki z olejem choć nazywało się inaczej języka łamać nie potrzeba.
-
Only Retro Speedway Zgłoś komentarzkrótkich spodenkach się zaczęli bawić wprowadzając jakieś baraże, finały czy inne badziewia
-
Krystian Zgłoś komentarzZupełnie jak ze zmianami nazw (restauracji) w pewnym programie.
-
yes Zgłoś komentarzChciałbym zostawienia MŚ Par a nie of Nations...