Bartosz Bielecki, WP SportoweFakty: Zacznijmy od najważniejszej kwestii, czyli jak wygląda obecnie Twoje zdrowie?
Pontus Aspgren: Prywatnie czuję się dobrze, prowadzę normalne życie rodzinne z moją dziewczyną i naszymi dwoma synami. Mój uraz szyi, który zmusił mnie do zakończenia żużlowej kariery, jest lepszy, ale nie bezbolesny, nadal muszę wykonywać ćwiczenia rehabilitacyjne 3-4 razy w tygodniu, aby uniknąć najgorszego bólu.
Czy jest jakieś wydarzenie na torze lub poza nim, które szczególnie zapadło Ci w pamięć?
Znalazłoby się kilka szalonych historii, ale to jeszcze nie czas i pora, aby o nich odpowiedzieć.
ZOBACZ WIDEO: Włókniarz wciąż szuka trenera. Cieślak o potencjalnym powrocie
Jakiś czas temu byłeś zaangażowany w Szwedzką Akademię Żużlową, dalej się tym zajmujesz?
Tak w dalszym ciągu będę zaangażowany w tym projekcie. Bardzo lubię pomagać w rozwoju młodych zawodników.
W 2020 roku podczas meczu ligowego w Gnieźnie zdobyłeś dziesięć punktów, lecz zostały one anulowane, ponieważ startowałeś na silniku, który nie był zgłoszony. Pamiętasz o tej sytuacji i jak byś się do niej odniósł. Twoim zdaniem kto wtedy zawinił?
Tak, pamiętam to, jakby to było wczoraj. To był problem językowy między moim mechanikiem a trenerem w Daugavpils. Mój mechanik podał numer silnika trenerowi, który zapisał go na arkuszach. Stąd wyszło całe zamieszanie.
Nie po drodze tobie z silnikami, bo przecież awaria silnika w 2019 roku zabrała ci awans do cyklu Speedway Grand Prix. Duże rozgoryczenie było po tych zawodach?
To była najcięższa porażka w mojej karierze żużlowej, zwłaszcza że nie mogłem nic na to poradzić. Silnik, na którym startowałem, miał za sobą przejechane zaledwie 20 biegów.
Podczas swojej kariery w Polsce zwiedziłeś parę klubów, który będziesz najmilej wspominał?
Z każdym klubem żyłem dobrze. Zawsze bardzo lubiłem ścigać się na polskich torach ze względu na ich geometrie. Jakbym miał wskazać swój ulubiony tor to ten w Ostrowie Wielkopolskim.
Czym teraz zajmuję się Pontus Aspgren?
Współpracuję z jednym z moich starych sponsorów, GPA Flowsystem. Dużo podróżuję po Szwecji, spotykam się z różnymi firmami i sprzedaję nasze produkty. Naszymi głównymi produktami są plastikowe rury i zawory do wody, ścieków i różnych chemikaliów.
Jak aktualnie wygląda kondycja żużla w Szwecji? Jest jakiś zawodnik, który w najbliższej przyszłości może wypłynąć na głębokie wody?
Obecny stan żużla w Szwecji nie jest najlepszy, mamy kilku utalentowanych zawodników, którzy się rozwijają i myślę, że odniosą sukces, ale jeśli spojrzymy na liczbę zawodników, którzy obecnie ścigają się na żużlu, to nie jest dobrze. To jest coś, co próbujemy zmienić w Swedish Speedway Academy.