Fakty BFGoodrich przed Barum Rally Zlin

BFGoodrich to jednak ze spółek zależnych francuskiego giganta oponiarskiego Michelina. Po tym jak zdecydowano się na wycofanie promocji marki Michelin w rajdach samochodowych jej miejsce zajął właśnie BFGoodrich i to on jest głównym dostawcą opon dla rajdów samochodowych.

W tym artykule dowiesz się o:

Tak naprawdę zmiana Michelina na BFgoodricha oznaczała jedynie zmianę nadruku na oponach, bowiem sztab inżynierski i sama produkcja nie zmieniła się. Zmiana została podyktowana jedynie celami marketingowymi, a sam sztab i zaplecze oponiarskiego giganta pozostało bez zmian.

BFGoodrich w związku ze startującym za kilka godzin rajdem Barum Rally Zlin, markowanym przez czeskiego producenta opon postanowił przedstawić kilka faktów dotyczących tej imprezy.

1350 opon na Barum Rally Zlin

BFGoodrich obsłuży dwadzieścia lub blisko dwadzieścia ekip aut Super 2000 i przygotuje dla nich 1350 sztuk opon g-Force Profiler w tym modele 03, A10, M01, W00. Trzech techników będzie obecnych na imprezie i będzie służyć radą i pomagać w doborze ogumienia, a także dobrze ciśnienia w oponach.

Rekordowa publiczność

Każdego roku podczas rajdu Barum ilość kibiców zgromadzonych przy trasie przekracza 200 tys. osób. Zeszłego roku sam super odcinek specjalny na ulicach Zlina oglądało na żywo przeszło 40 tys. osób. Impreza jest rundą Mistrzostw Europy od 1983 roku, a w sezonie 2007 zadebiutowała w roli eliminacji IRC.

Zlin – awiacja i obuwie

Miejscowość Zlin ma ponad 83 tys. mieszkańców. Miasto usytuowane jest nad rzeką Drevnica 300km od Pragi i 200km od Wiednia. Jest to siedziba firmy obuwniczej Bata. Ta międzynarodowa firma była motorem napędowym wzrostu miasta, które w 19 wieku założył Thomas Bata, od którego także powstała nazwa miasta Zlin.

Pięć współpracujących zespołów Peugeot

Francuski producent samochodów będzie w Zlinie reprezentowany przed pięć zespołów mających wsparcie BFGoodrich : Peugeot Belux (Nicolas Vouilloz, Fredy Loix), Peugeot Spain (Enrique Garcia Ojeda), Peugeot Poland (Bryan Bouffier), Peugeot Hungary (Janos Toth) i Peugeot Italy (Luca Rossetti), choć ostatni nie posiada oficjalnego wsparcia włoskiej sieci dilerskiej Peugeot. BFGoodrich jest partnerem wszystkich tych narodowych zespołów Peugeota i będzie wspierał je podczas czeskiej eliminacji.

BFGoodrich Drivers Team

Po wyborze Miguela Camposa i Patricka Snijersa tym razem barwy BFGoodrich Drivers Team w Peugeocie 207 Super 2000 będzie reprezentował trzydziestoletni Pavel Valousek. Patrick Snijers wygrał Rajd Barum w 1991 i 1994 roku, a Valousek z kolei uczestniczył w osiemnastu eliminacjach Mistrzostw Świata startując w PCWRC w 2002 roku oraz w latach 2005-06 w JWRC za kierownica pofabrycznego Suzuki Ignis. Jego najlepsze rezultaty to trzecie miejsce w Rajdzie Niemiec i czwarte w Szwecji.

W tym roku startuje on w Mistrzostwach Czech za kierownicą Lancera Evo 9 i zajmuje trzecie miejsce w punktacji po tym jak w sześciu startach pięć razy znalazł się na podium. Jego ostatni start w Rajdzie Barum przypadł w 2006 roku, kiedy musiał się wycofać się już podczas drugiego odcinka specjalnego.

Mistrzostwa Czech

W 2008 roku tytuł rozstrzygnie się pomiędzy Romanem Krestą lub Vaclavem Pechem - obaj jeżdżący Lancerami Evo 9 na oponach BFGoodrich. Pierwsza runda rozgrywana w styczniu w Austrii padła łupem Pecha, a w trzech kolejnych tryumfował Kresta – były to Valasska Rally, Rally Sumava, Rallye Cesky. Kolejne dwie eliminacje wygrał Pech a w ostatniej rozegranej eliminacji w lipcu w Mladzie Boleslav – Rajdzie Bohemii znowu tryumfował Kresta. Rajd Barum jest przedostatnią z dziewięciu tegorocznych rund czeskiego czempionatu.

Komentarze (0)