W Katarze odbywa się prolog WEC, czyli dwudniowa sesja testowa przed nowym sezonem długodystansowych mistrzostw świata. Już w piątek Robert Kubica udowodnił, że w 2025 roku po raz kolejny powinien być liderem żółto-czerwonego Ferrari spod znaku AF Corse. Kubica zapewnił swojej załodze pierwsze oraz piąte miejsce w stawce.
Sobotni poranek na torze Lusail znów był udany dla 40-latka. Krakowianin po raz trzeci z rzędu był najszybszym kierowcą załogi numer 83. Przed przerwą obiadową osiągnął czas 1:40.777, co dało czwartą pozycję w "generalce". Lepsze okazały się jedynie fabryczna ekipa Porsche oraz siostrzane załogi Ferrari.
Kévin Estre z czasem 1:40.428 umieścił na czele stawki Porsche numer 6, zaś na kolejnych miejscach zadomowiły się samochody Ferrari numer 51 oraz 50. W przypadku pierwszego z włoskich pojazdów świetne okrążenie pojechał Antonio Giovinazzi (1:40.679), a w drugiej maszynie świetnie wypadł Antonio Fuoco (1:40.722).
ZOBACZ WIDEO: Artur Siódmiak dziś jest legendą. "Wychowałem się na blokowisku"
Czas Kubicy był gorszy od wyniku Estre o 0,349 s.
Poranna sesja została wydłużona o 60 minut, co było następstwem problemów, jakie miał Aston Martin. Derek Deboer za kierownicą modelu Vantage GT3 Evo spowodował wypadek, po którym trzeba było naprawić bariery w piątym zakręcie. Prace naprawcze trwały ponad godzinę.
Aston Martin w tym roku debiutuje w WEC z samochodem klasy Hypercar. Ten też miał swoje problemy. Pojazd oznaczony numerem 007 wypadł z toru między zakrętami piętnaście i szesnaście, gdy do końca sesji pozostawało ok. 20 minut. Brytyjski pojazd naniósł sporo żwiru na asfalt, przez co sędziowie musieli wywiesić żółte flagi ostrzegające o niebezpieczeństwie. To z kolei zmusiło kierowców do ograniczenia prędkości.
WEC - Prolog WEC - 2. dzień - wyniki porannej sesji:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Campbell-L. Vanthoor | 1:40.428 |
2. | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +0.251 |
3. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +0.294 |
4. | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Hanson | +0.349 |
5. | Hypercar | Cadillac Hertz Team JOTA | Bamber-Button-Bourdais | +0.540 |
6. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Andlauer-Christensen-Jaminet | +0.843 |
7. | Hypercar | Cadillac Hertz Team JOTA | Stevens-Lynn-Nato | +0.897 |
8. | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Magnussen | +0.902 |
9. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Gounon-Schumacher-Makowiecki | +0.985 |
10. | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | +1.144 |
11. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Jensen-Vergne | +1.150 |
12. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Habsburg-Milesi | +1.276 |
13. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-de Vries-Kobayashi | +1.452 |
14. | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | +1.703 |
15. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Duval-Jakobsen-Vandoorne | +1.743 |
16. | Hypercar | Proton Competition | Jani-Pino-Varrone | +1.911 |
17. | Hypercar | Aston Martin Thor Team | Riberas-Sorensen-de Angelis | +2.288 |
18. | Hypercar | Aston Martin Thor Team | Tincknell-Gamble-Gunn | +2.386 |