Na zakończenie drugiego dnia prologu WEC na czele stawki znalazło się BMW, co pokazuje, że niemiecki producent wykonał spory progres w trakcie przerwy zimowej. Pierwsza pozycja to zasługa Robina Frijnsa, który za kierownicą samochodu numer 20 uzyskał czas 1:38.971. Był to najlepszy rezultat tegorocznych testów.
Różnice w czołówce były jednak minimalne. Jako druga została sklasyfikowana załoga Cadillaka, która dzień wcześniej również znajdowała się w ścisłej czołówce. To dowód na to, że ekipa Hertz Team JOTA, obsługująca od tego roku samochody amerykańskiego producenta, szybko zapoznała się z modelem V-Series.R.
Podczas gdy Sebastien Bourdais stracił do lidera tylko 0,145 s, Robert Kubica był gorszy od kierowcy BMW o 0,170 s. Czas 1:39.141 zapewnił załodze AF Corse trzecie miejsce na zakończenie przedsezonowych jazd w Katarze.
ZOBACZ WIDEO: Artur Siódmiak dziś jest legendą. "Wychowałem się na blokowisku"
Testy na torze Losail były bardzo udane przede wszystkim dla Roberta Kubicy, który w każdej z odbytych sesji był najszybszym kierowcą Ferrari w numer 83. Dzięki temu AF Corse plasowało się kolejno na pierwszym, piątym, czwartym i trzecim miejscu. Pozostaje mieć nadzieję, że w trakcie sezonu Yifei Ye i Phil Hanson nawiążą poziomem do krakowianina, dzięki czemu cała załoga walczyć będzie o najwyższe laury.
Popołudniowo-wieczorna sesja odbyła się bez większych zakłóceń. Jedyna czerwona flaga spowodowana była nie wypadkiem czy też awarią samochodu, ale śmieciami leżącymi na torze. Dwukrotnie konieczne było natomiast wywieszenie żółtych flag po tym, jak samochody klasy Hypercar wykręciły niewinne "bączki". Takie przygody spotkały Sebastiena Bourdais i Rossa Gunna.
Teraz zespoły rywalizujące w długodystansowych mistrzostwach świata WEC mają kilka dni na odpoczynek i przeanalizowanie danych. W środę rozpoczną się pierwsze treningi przed wyścigiem 1812 km Katar, który zaplanowano na piątek.
Prolog WEC - WEC - 2. dzień - wyniki sesji popołudniowej:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | 1:38.971 |
2. | Hypercar | Cadillac Hertz Team JOTA | Bamber-Button-Bourdais | +0.145 |
3. | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Hanson | +0.170 |
4. | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Magnussen | +0.282 |
5. | Hypercar | Cadillac Hertz Team JOTA | Stevens-Lynn-Nato | +0.325 |
6. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +0.396 |
7. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Gounon-Schumacher-Makowiecki | +0.534 |
8. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-de Vries-Kobayashi | +0.578 |
9. | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +0.597 |
10. | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | +1.157 |
11. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Jensen-Vergne | +1.167 |
12. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Habsburg-Milesi | +1.451 |
13. | Hypercar | Aston Martin Thor Team | Tincknell-Gamble-Gunn | +2.118 |
14. | Hypercar | Aston Martin Thor Team | Riberas-Sorensen-de Angelis | +2.382 |
15. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Duval-Jakobsen-Vandoorne | +2.434 |
16. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Andlauer-Christensen-Jaminet | +2.778 |
17. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Campbell-L. Vanthoor | +2.891 |
18. | Hypercar | Proton Competition | Jani-Pino-Varrone | +3.283 |