Testy Kubicy dobiegły końca. Świetny czas Polaka

Materiały prasowe / Fabrizio Boldoni / DPPI / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / Fabrizio Boldoni / DPPI / Na zdjęciu: Robert Kubica

Zakończył się prolog WEC w Katarze. Robert Kubica za sprawą świetnego okrążenia umieścił ekipę AF Corse na trzecim miejscu w wieczornej sesji testowej. Teraz zespoły mają kilka dni na odpoczynek przed inauguracją długodystansowych mistrzostw świata.

W tym artykule dowiesz się o:

Na zakończenie drugiego dnia prologu WEC na czele stawki znalazło się BMW, co pokazuje, że niemiecki producent wykonał spory progres w trakcie przerwy zimowej. Pierwsza pozycja to zasługa Robina Frijnsa, który za kierownicą samochodu numer 20 uzyskał czas 1:38.971. Był to najlepszy rezultat tegorocznych testów.

Różnice w czołówce były jednak minimalne. Jako druga została sklasyfikowana załoga Cadillaka, która dzień wcześniej również znajdowała się w ścisłej czołówce. To dowód na to, że ekipa Hertz Team JOTA, obsługująca od tego roku samochody amerykańskiego producenta, szybko zapoznała się z modelem V-Series.R.

Podczas gdy Sebastien Bourdais stracił do lidera tylko 0,145 s, Robert Kubica był gorszy od kierowcy BMW o 0,170 s. Czas 1:39.141 zapewnił załodze AF Corse trzecie miejsce na zakończenie przedsezonowych jazd w Katarze.

ZOBACZ WIDEO: Artur Siódmiak dziś jest legendą. "Wychowałem się na blokowisku"

Testy na torze Losail były bardzo udane przede wszystkim dla Roberta Kubicy, który w każdej z odbytych sesji był najszybszym kierowcą Ferrari w numer 83. Dzięki temu AF Corse plasowało się kolejno na pierwszym, piątym, czwartym i trzecim miejscu. Pozostaje mieć nadzieję, że w trakcie sezonu Yifei Ye i Phil Hanson nawiążą poziomem do krakowianina, dzięki czemu cała załoga walczyć będzie o najwyższe laury.

Popołudniowo-wieczorna sesja odbyła się bez większych zakłóceń. Jedyna czerwona flaga spowodowana była nie wypadkiem czy też awarią samochodu, ale śmieciami leżącymi na torze. Dwukrotnie konieczne było natomiast wywieszenie żółtych flag po tym, jak samochody klasy Hypercar wykręciły niewinne "bączki". Takie przygody spotkały Sebastiena Bourdais i Rossa Gunna.

Teraz zespoły rywalizujące w długodystansowych mistrzostwach świata WEC mają kilka dni na odpoczynek i przeanalizowanie danych. W środę rozpoczną się pierwsze treningi przed wyścigiem 1812 km Katar, który zaplanowano na piątek.

Prolog WEC - WEC - 2. dzień - wyniki sesji popołudniowej:  

Poz.KlasaZespółZałogaCzas/strata
1. Hypercar BMW M Team WRT van der Linde-Frijns-Rast 1:38.971
2. Hypercar Cadillac Hertz Team JOTA Bamber-Button-Bourdais +0.145
3. Hypercar AF Corse Kubica-Ye-Hanson +0.170
4. Hypercar BMW M Team WRT D. Vanthoor-Marciello-Magnussen +0.282
5. Hypercar Cadillac Hertz Team JOTA Stevens-Lynn-Nato +0.325
6. Hypercar Ferrari Fuoco-Molina-Nielsen +0.396
7. Hypercar Alpine Endurance Team Gounon-Schumacher-Makowiecki +0.534
8. Hypercar Toyota Gazoo Racing Conway-de Vries-Kobayashi +0.578
9. Hypercer Ferrari Pier Guidi-Calado-Giovinazzi +0.597
10. Hypercer Toyota Gazoo Racing Buemi-Hartley-Hirakawa +1.157
11. Hypercar Peugeot TotalEnergies di Resta-Jensen-Vergne +1.167
12. Hypercar Alpine Endurance Team Chatin-Habsburg-Milesi +1.451
13. Hypercar Aston Martin Thor Team Tincknell-Gamble-Gunn +2.118
14. Hypercar Aston Martin Thor Team Riberas-Sorensen-de Angelis +2.382
15. Hypercar Peugeot TotalEnergies Duval-Jakobsen-Vandoorne +2.434
16. Hypercar Porsche Penske Motorsport Andlauer-Christensen-Jaminet +2.778
17. Hypercar Porsche Penske Motorsport Estre-Campbell-L. Vanthoor +2.891
18. Hypercar Proton Competition Jani-Pino-Varrone +3.283
Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści