W przypadku rozpoczęcia wyścigu za samochodem bezpieczeństwa podczas deszczowych warunków, bolidy muszą być wyposażone w opony przeznaczone na deszcz. Każde "kółko" za SC traktowane będzie jako formujące, jednak pierwsze okrążenie po opuszczeniu pól startowy nie zostanie odjęte od wyścigu. Kierowcy startujący z alei serwisowej, będą mogli dołączyć na koniec stawki, ale w przypadku zjazdu samochodu bezpieczeństwa muszą powrócić do pit lane, gdzie rozpoczną start.
Zmiana opon z deszczowych na slicki, nie może się odbyć w momencie zjazdu SC. Jeżeli zespół złamie zakaz, kierowca otrzyma karę 10-sekundowego postoju. Gdy zawodnik będzie zmuszony do zjazdu na pit stop podczas fazy samochodu bezpieczeństwa przed startem wyścigu, rozpocznie on zmagania z alei serwisowej.
Kierowcy, którzy będą startować z pit lane, nie mają obowiązku dołączać do SC i ustawienia się na końcu stawki. Jednak mało realny jest taki scenariusz, ponieważ będą mieli wtedy w swoim baku więcej paliwa niż rywale.
Wyprzedzanie samochodu bezpieczeństwa jest zabronione, z wyjątkiem przywrócenia oryginalnej kolejności stawki, jaka była podczas startu.
W przypadku bardzo trudnych warunków pogodowych, dyrektor wyścigu nakaże kierowcom podróżującym za SC zjazd do alei serwisowej. Wyścig nie zostanie zawieszony, ponieważ nie został on oficjalnie rozpoczęty.
ZOBACZ WIDEO Tego nie uczą na kursach prawa jazdy. Zobacz, jak sobie radzić w kryzysowych sytuacjach na drodze