To już oficjalna wiadomość - Orlen zakończył trzyletnią współpracę z Alfą Romeo, która gwarantowała mu miano partnera tytularnego ekipy z Hinwil, zaś Robertowi Kubicy pozycję rezerwowego w szwajcarskim zespole. Polski gigant paliwowy pozostaje jednak w świecie Formuły 1, bo zgodnie z wcześniejszymi informacjami, podpisał on kontrakt z Alpha Tauri.
Orlen razem z Alpha Tauri
Alpha Tauri to zespół należący do Red Bull Racing, mający charakter siostrzanej ekipy, odpowiedzialnej za szkolenie kierowców dla firmy-matki. W sezonie 2023 jego etatowymi kierowcami będą Nyck de Vries oraz Yuki Tsunoda.
Umowa sponsorska zapewnia Orlenowi ekspozycję logotypów na nosie bolidu, tylnym skrzydle, deflektorach, obręczy systemu Halo, lusterkach, kombinezonach oraz ubraniach kierowców, a także mechaników. Ponadto kierowcy Alpha Tauri wezmą udział w kampaniach reklamowych realizowanych przez PKN Orlen.
ZOBACZ WIDEO: Mróz, wichura, a on wspinał się w takim stroju. Hit sieci!
Nowa umowa przewiduje także objęcie sponsoringiem tytularnym zespołu Scuderia Alpha Tauri Esports.
Polscy kibice po raz pierwszy zobaczą logotypy Orlenu na bolidzie Alpha Tauri podczas prezentacji, którą zaplanowano na 11 lutego 2023 roku. Niespełna dwa tygodnie później rozpoczną się zimowe testy F1 w Bahrajnie. Pierwszy wyścig nowego sezonu zaplanowano na 5 marca.
Koniec współpracy z Alfą Romeo
Orlen jest obecny w F1 od 2019 roku. Najpierw został jednym z głównych sponsorów Williamsa, co z kolei umożliwiło Kubicy powrót do regularnego ścigania w królowej motorsportu. Po ledwie jednym sezonie Polak stracił miejsce w stawce i przeniósł się wraz z płocką firmą do Alfy Romeo. Tam Orlen awansował do rangi partnera tytularnego, zaś Kubica przez trzy sezony był rezerwowym szwajcarskiej ekipy.
Współpraca Orlenu z Alfą Romeo przyniosła szereg ciekawych inicjatyw. W roku 2020 prezentacja zespołu odbyła się w Warszawie, dwanaście miesięcy później w stolicy Polski premierę miał nowy model ekipy z Hinwil. Dodatkowo, w ramach akcji promocyjnych, bolid Alfy Romeo wyruszył w trasę po kraju i można go było zobaczyć na wybranych stacjach Orlenu.
Zgoda Alfy Romeo sprawiła też, że w roku 2010, aby uczcić 100. rocznicę Bitwy Warszawskiej, Robert Kubica i Bartłomiej Marszałek ścigali się w centrum stolicy. Kubica miał do dyspozycji bolid szwajcarskiej ekipy, Marszałek korzystał z kolei motorowodnym bolidem F1H2O.
Łukasz Kuczera, WP SportoweFakty
Czytaj także:
Orlen potwierdza. Oficjalnie ogłosi to w piątek
FIA zablokuje sprzedaż F1? Wszystko przez pewną klauzulę