Siedemnastoletni Polak znany dotychczas tylko z kartingu wystartuje we wszystkich rundach w sezonie 2015 jako kierowca zespołu RP Motorsport z Piacenzy.
Włoski team to najbardziej utytułowany team tej serii wyścigowej, który zdominował ubiegłoroczną rywalizację w Euroformula Open, a jego kierowcy: Sandy Stuvik i Artur Janosz wywalczyli tytuły mistrzowski i wicemistrzowski.
- To dla mnie skok na dość głęboką wodę. Po moich startach w kartingu, pierwszy sezon będę się ścigał w bolidach jednomiejscowych. W grudniu ubiegłego roku miałem okazję przeprowadzić dwudniowe testy nowym dla mnie samochodem na torze w Varano. Warunki pogodowe były więcej niż trudne, ale samochód przypadł mi do gustu. Lekka konstrukcja i 250 KM mocy to już nie są żarty. Sam zespół to dla mnie także nowy, wyścigowy świat, ale profesjonalizm tej ekipy i sukcesy jakie już odniosła napawają optymizmem. Cieszy mnie bardzo, że będę mógł korzystać z doświadczeń najlepszego zespołu. Mogę również liczyć na cenne rady Kevina Mirochy, który ma na swoim koncie wiele startów w Formule 3, a także w GP2. Przede mną bardzo ciężka praca na torze i poza nim, ale już nie mogę się doczekać pierwszych testów i wyścigów - powiedział Antoni Ptak.
Euroformula Open została w tym roku poddana istotnym zmianom. Samochody dysponują najnowszym nadwoziem Formuły 3 znanej firmy Dallara. Podobnie jak w ubiegłym roku bolid napędzany jest silnikiem Toyoty i dysponuje mocą 250 KM. Do systemu zmiany biegów wprowadzono łopatki przy kierownicy, a opony będzie od tego sezonu dostarczała znana firma Michelin.
- Antoni to jeden z najbardziej obiecujących polskich kierowców młodego pokolenia. Jego talent, naturalna prędkość i wyczucie samochodu połączone z systematyczną i ciężką pracą pozwalają z optymizmem spoglądać na jego przyszłość w wyścigach. Mam nadzieję, że w jego przypadku proces przejścia z kartingu do wyścigowego samochodu Formuły 3 będzie przebiegał bez większych problemów,
[i]a niespodzianki będą miały tylko przyjemny wymiar – [/i]powiedział Maurycy Kochański sprawujący opiekę menedżerską nad zawodnikiem.
Tegoroczny kalendarz Euroformula Open obejmuje osiem weekendów na znanych z Formuły 1 torach w Austrii, Belgii, Francji, Hiszpanii, Portugalii, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. W piątek przeprowadzane są sesje treningowe, a w sobotę dwie sesje kwalifikacyjne. Da wyścigi na dystansie 95 kilometrów, ale trwające nie dłużej niż 35 minut rozgrywane są w sobotę i w niedzielę. Rywalizacja rozpoczyna się w drugim tygodniu kwietnia, ale już wcześniej zawodnicy będą mieli okazję odbyć oficjalne testy w Jerez (20-21.02.) oraz w Barcelonie (12-13.03.), a przedsmak rywalizacji nastąpi 6 i 7 marca na torze Paul Ricard, gdzie zostanie przeprowadzony wyścigowy weekend nie zaliczany do końcowej klasyfikacji.
KALENDARZ EUROFORMULA OPEN 2015
10-12.04 Jerez, Hiszpania
24-26.04 Paul Ricard, Francja
08-10.05 Estoril, Portugalia
05-07.06 Silverstone, Wielka Brytania
03-05.07 Red Bull Ring, Austria
04-06.09 Spa Francorchamps, Belgia
02-04.10 Monza, Włochy
01-02.11 Barcelona, Hiszpania