Nie tak to miało wyglądać. Partner Kubicy zawiódł w kwalifikacjach

Materiały prasowe / Julien Delfosse / DPPI / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / Julien Delfosse / DPPI / Na zdjęciu: Robert Kubica

Robert Kubica nie wziął udziału w kwalifikacjach do 8h Bahrajn. Zespół AF Corse uznał, że lepiej będzie, jeśli w "czasówce" powalczy Yifei Ye. Chińczyk nie stanął jednak na wysokości zadani i zanotował kiepski wynik. Pole position zgarnęła Toyota.

W tym artykule dowiesz się o:

Piątkowe treningi WEC były kompletnie nieudane dla AF Corse i nawet jeśli Robert Kubica był najszybszym kierowcą w załodze numer 83, to straty do czołówki długodystansowych mistrzostw świata były spore. Wydawało się, że przełom nadszedł w sobotniej sesji, w której Yifei Ye uzyskał drugą lokatę w klasie Hypercar.

W tej sytuacji nie powinno dziwić, że w kwalifikacjach Włosi oddali samochód Ferrari właśnie Chińczykowi. Jednak kierowca z Państwa Środka zawiódł. W pierwszej części "czasówki" uzyskał dopiero dwunasty rezultaty, podczas gdy awans do drugiej fazy kwalifikacji (tzw. Hyperpole) uzyskuje dziesięć ekip.

Najlepsze okrążenie Ye w kwalifikacjach to 1:48.282, podczas gdy dziesiąta w stawce załoga Proton Competition mogła się pochwalić wynikiem 1:48.101. To pokazuje, jak niewiele zabrakło ekipie Kubicy, by pojawić się w decydującej fazie "czasówki".

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie Hit internetu. Nagrali Lewandowskiego z "synami"

- Kwalifikacje były trudne. Czułem, że pojechałem niezłe okrążenie, ale różnice między załogami były naprawdę minimalne i ostatecznie przegraliśmy miejsce w Hyperpole o 0,1 s. Wydaje mi się, że od początku weekendu męczymy się i nie potrafimy znaleźć optymalnych ustawień. Wyścig to jednak inna historia, więc postaramy się w niedzielę o powrót do czołówki - przekazał Ye po kwalifikacjach.

W Hyperpole najlepsza była Toyota. Obie załogi japońskiego producenta zablokowały pierwszy rząd startowy. Lepsza okazała się ekipa numer 8 (Buemi-Hartley-Hirakawa), która sięgnęła po pole position z czasem 1:46.714. Siostrzana załoga numer 7 straciła do niej 0,323.

W drugiej fazie kwalifikacji mieliśmy oba fabryczne samochody Ferrari, które są identyczne z konstrukcją używaną przez Kubicę. Ekipa numer 51 (Pier Guidi-Calado-Giovinazzi) zajęła trzecie miejsce, załoga numer 50 (Fuoco-Molina-Nielsen) - piąte.

WEC - 8h Bahrajn - kwalifikacje - Hyperpole - wyniki:

Poz.KlasaZespółZałogaCzas/strata
1. Hypercer Toyota Gazoo Racing Buemi-Hartley-Hirakawa 1:46.714
2. Hypercar Toyota Gazoo Racing Conway-de Vries-Kobayashi +0.323
3. Hypercer Ferrari Pier Guidi-Calado-Giovinazzi +0.366
4. Hypercar Proton Competition Tincknell-Jani-Andlauer +0.520
5. Hypercar Ferrari Fuoco-Molina-Nielsen +0.813
6. Hypercar Porsche Penske Motorsport Estre-Lotterer-L. Vanthoor +0.828
7. Hypercar Porsche Penske Motorsport Campbell-Christensen-Makowiecki +0.916
8. Hypercar Hertz Team JOTA Stevens-Ilott-Nato +1.236
9. Hypercar BMW M Team WRT D. Vanthoor-Marciello-Wittmann +1.256
10. Hypercar BMW M Team WRT van der Linde-Frijns-Rast +7.850
Źródło artykułu: WP SportoweFakty