Inaugurujący Rajd Wisły prolog został już niemal tradycyjnie rozegrany w centrum Wisły, gdzie odbywała się również ceremonia startu. Wszystko było naprawdę dobrze przygotowane i, co ważne dla kibiców, w pobliżu rampy startowej został umieszczony wielki ekran umożliwiający oglądanie przejazdów kolejnych zawodników. Piątkowy prolog, mający ponad trzy kilometry był dobrą rozgrzewką przed sobotnimi zmaganiami. Oczywiście, jak każdy prolog, także i ten miał swoich pechowców. Ci, którzy nie dotarli do mety pokazowego odcinka dostali jednak szansę startu w sobotę z pięciominutową karą.
Rozegrane w sobotę odcinki specjalne znajdowały się w pobliżu Jastrzębia Zdroju. Pierwszy z nich, najbardziej techniczny to Cisówka. Oes Hażlach był natomiast położony najdalej od parku serwisowego, który zlokalizowany był w Jastrzębiej. Najdłuższą próbą była ponad czternastokilometrowa Ruptawa. Dwa ostatnie odcinki pętli charakteryzowały się równym asfaltem i niezwykle szybkimi partiami zakrętów.
Ostatecznie Rajd Wisły padł łupem Piotra Jędrusińskiego, pilotowanego przez Tomasza Maciaszka. Dzięki tej wygranej Piotrek awansował na pozycję wicelidera klasyfikacji generalnej Pucharu Polskiego Związku Motorowego wspólnie z Pawłem Danysem, który w tym rajdzie pilotowany przez Tomasza Markiewicza zajął drugie miejsce. W drodze na metę rajdu odbyła się przerwa komasacyjna, dzięki czemu przy wjeździe na ceremonię zakończenia imprezy panował spokój i porządek. Pierwsi na rampę wjeżdżali zwycięzcy swoich klas. Następni zawodnicy wjeżdżali natomiast według miejsc, które zajęli w klasyfikacji generalnej rajdu.
Duże brawa i podziękowania należą się Marcjannie Grendzie, która pełniła w tej bardzo udanej imprezie rolę dyrektora. Miejmy nadzieję, że najbliższy Rajd Orlen będzie równie udany. A należy wspomnieć, że Tomasz Bartoś, dyrektor Rajdu Orlen zawiesił poprzeczkę bardzo wysoko. Do zobaczenia więc na Rajdzie Orlen, przedostatniej eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski!
Z rajdowym pozdrowieniem,
Ireneusz Pleskot