F1: McLaren przejął sponsora Williamsa. Cios dla byłego zespołu Roberta Kubicy

Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Robert Kubica w barwach Williamsa
Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Robert Kubica w barwach Williamsa

Rexona nie przedłużyła umowy sponsorskiej z Williamsem w F1, ale koncern Unilever nadal będzie obecny w królowej motorsportu. Właśnie podpisał kontrakt z McLarenem. To tylko dowód na to, że kryzys Williamsa przekłada się na sytuację zespołu na rynku.

W tym artykule dowiesz się o:

Williams przed sezonem 2020 stracił dwóch z trzech najważniejszych sponsorów - Orlen oraz Rexonę (czytaj więcej o tym TUTAJ). Ta druga firma należy do koncernu Unilever, który aktywnie promuje się poprzez F1 od wielu lat. Logo Rexony widniało na samochodach Lotusa w sezonach 2012-2015, po czym nawiązano współpracę z Williamsem.

Umowy sponsorskiej z byłym zespołem Roberta Kubicy nie przedłużono, ale nie oznacza to, że Unilever znika z F1. W piątek ogłoszono zawarcie porozumienia pomiędzy koncernem a McLarenem. Wiele wskazuje na to, że szefowie tej firmy nadal będą chcieli promować Rexonę poprzez F1 i to jej logotypy zobaczymy na modelu MCL35.

Czytaj także: F1 w Australii pod znakiem zapytania z powodu pożarów

- To bardzo ekscytujące partnerstwo, nie tylko dla McLarena, ale też dla Unilever. Wykorzystamy nasze doświadczenia, aby zmierzyć się z wyzwaniami czekającymi nas w przyszłości. Wspólnie mamy dostęp do najlepszych inżynierów na świecie - ogłosił Zak Brown, szef McLarena.

ZOBACZ WIDEO "Kierunek Dakar". O krok od dramatu na Rajdzie Dakar. "Dobrze, że jestem cały i z głową"

Unilever został bowiem nie tylko nowym sponsorem McLarena. Obie strony mają współpracować w szerszym zakresie, prowadząc m.in. akademię dla inżynierów i pracować nad opracowywaniem nowych czujników i materiałów, które Unilever mógłby wykorzystać w swoich segmentach działalności.

Decyzja Unileveru nie dziwi, jeśli popatrzymy na sytuację obu zespołów w F1. Podczas gdy Williams przez ostatnie dwa lata zamykał stawkę, to McLaren zanotował imponujący wzrost formy i zajął czwarte miejsce w sezonie 2019. Stajnia z Grove nie dała Unileverowi żadnych argumentów, by nadal kontynuować współpracę.

Do koncernu Unilever należy ponad 400 marek, w tym Dove, Knorr, Rexona, Hellmann's czy Axe.

Jak zauważył "Motorsport", to właśnie Brown i jego poprzednia firma JMI pośredniczyła w umowach pomiędzy Unileverem a Lotusem i następnie Williamsem. Dlatego Amerykanin wykorzystał swoje znajomości, by ściągnąć nowego sponsora właśnie do McLarena.

Czytaj także: Giovinazzi pod presją Kubicy w Alfie Romeo

Tymczasem Williams podziękował swojemu dotychczasowemu partnerowi za lata owocnej współpracy za pośrednictwem social mediów.

Źródło artykułu: