W zeszłym roku Williams miał w F1 trzech wiodących sponsorów - ROKiT, Orlen oraz Rexonę. Pierwszy z nich pełni rolę partnera tytularnego stajni z Grove i podpisał przed sezonem 2019 wieloletnią umowę. Za to Orlen i Rexona nie będą już dłużej obecne na samochodach, jakie w tym roku poprowadzą George Russell oraz Nicholas Latifi.
Odejście Orlenu stało się faktem pod koniec września, gdy Robert Kubica ogłosił, że w roku 2020 nie będzie kierowcą Williamsa. Firma z Płocka podążyła za krakowianinem i nawiązała współpracę z Alfą Romeo. Będzie partnerem tytularnym tej ekipy w nadchodzącej kampanii F1.
Czytaj także: Szef Alfy Romeo zachwycony Robertem Kubicą
Za to Rexona odeszła po cichu. Logo marki należącej do koncernu Unilever została usunięte ze stron Williamsa wraz z 1 stycznia 2020 roku. W zakładce "nasi partnerzy" funkcjonowała nawet specjalna podstrona dedykowana tej firmie, która już nie istnieje.
ZOBACZ WIDEO Daniel Obajtek: Mamy szersze plany związane z Kubicą. Czeka nas pracowity rok
Odejście tak poważnego sponsora to kolejny cios dla Williamsa. Rexona pojawiła się w F1 w roku 2012 na samochodach zespołu Lotus, a gdy umowa sponsorska wygasła, postawiła na współpracę z Williamsem od sezonu 2015. Niewykluczone, że producent kosmetyków pozostanie w F1, ale zwiąże się z innym zespołem.
O problemach finansowych Williamsa najlepiej świadczy fakt, że jeszcze pod koniec 2019 roku firma podjęła decyzję, by sprzedać swoją spółkę-córkę, czyli Williams Advanced Engineering. To przedsiębiorstwo zajmujące się inżynierią, czerpiące garściami z technologii używanych w F1. Pozwoliło jej to podreperować bilans finansowy za rok 2019, co jest niezwykle ważne ze względu na fakt, że Williams notowany jest na giełdzie.
Czytaj także: Robert Kubica skomentował podpisanie kontraktu z Alfą Romeo
Bez wątpienia Williams złapie drugi oddech za sprawą wsparcia finansowego, jakie zespołowi zapewnia Nicholas Latifi. Ojciec Kanadyjczyka miał oferować ponad 20 mln euro za podpisanie kontraktu z jego synem. Pozwoli to zasypać dziurę powstałą wskutek odejścia Orlenu (ok. 10 mln euro za sezon) i Rexony (ok. 15 mln euro).
Z dniem 1 stycznia 2020 roku wśród sponsorów Williamsa brakuje też takich marek jak Symantec, Omnitude i Tata Communications, które współpracowały z Brytyjczykami w ostatnich sezonach.