W przeszłości Williams i McLaren zdobywały w Formule 1 szereg tytułów mistrzowskich. Obecnie oba kultowe zespoły przechodzą przez gorszy okres. Ekipa założona przez Franka Williamsa zajmuje ostatnie miejsce w stawce, podczas gdy drugi z brytyjskich teamów plasuje się na dopiero siódmej lokacie w klasyfikacji konstruktorów.
Tymczasem przedsezonowe zapowiedzi szefów obu teamów zakładały walkę o czwartą lokatę w mistrzostwach. McLaren wierzył nawet, że dzięki przesiadce na silniki Renault będzie w stanie regularnie walczyć o podia w F1.
- Oba zespoły mają swoją historię i posiadają lojalnych pracowników. Tyle, że wielu ludzi w McLarenie i Williamsie nie ma doświadczenia, jeśli chodzi o pracę w innym środowisku. Oni nie dostrzegli jak zmieniła się Formuła 1 w ostatnich latach, jak wygląda praca innych zespołów. Jeśli im powiesz do jak ewoluowały inne ekipy, to nie wierzą w twoje słowa. Oni żyją we własnym świecie. W świecie, w którym bazują na wynikach z przeszłości - twierdzi na łamach "Auto Motor und Sport" jeden z inżynierów, który ma na swoim koncie pracę dla Williamsa i McLarena.
ZOBACZ WIDEO Sektor Gości 84. Rafał Fronia: Upór Mackiewicza stawia go za wzór, ale ja w życiu bym tego nie zrobił
Potwierdzeniem tych słów może być rezygnacja Erica Boullier ze stanowiska dyrektora wyścigowego w McLarenie. Miejsce Francuza zajął Gil de Ferran, którego zadaniem jest wdrożenie nowej struktury w zespole z Woking. - Musimy ją zmienić. Mamy wielu ludzi, którzy nie są w stanie okazać swojego potencjału. Proces podejmowania decyzji w naszym zespole trwa zbyt długo. Komunikacja wewnętrzna też kuleje. Potrzebujemy wiedzy z zewnątrz, by zrozumieć nowe sposoby myślenia - ocenił Zak Brown, szef McLarena.
Przez podobny proces przechodzi Williams. Niedawno Claire Williams zdradziła, że jej zespół ma świadomość błędów popełnionych w ostatnich miesiącach i wyciągnie z nich wnioski.
- Przypadek Williamsa jest bardzo podobny do tego, który obecnie obserwujemy w McLarenie. W tej chwili dokonujemy oceny naszych wewnętrznych struktur i procesów. Nie zakończyliśmy jednak tej analizy, więc nie mamy żadnych wiadomości do przekazania - powiedziała Brytyjka.
Tymczasem najnowsze wieści z padoku F1 sugerują, że Brytyjczycy rozważają dwa warianty. Pierwszy zakłada ściągnięcie do siebie kluczowych pracowników Force India, bo zespół boryka się z problemami finansowymi. Drugi zakłada zacieśnienie sojuszu z Mercedesem. Wtedy Williams stałby się zespołem juniorskim niemieckiego producenta. Ich współpraca miałaby podobny charakter do tej jaką Ferrari nawiązało z Haasem i Sauberem.