Rewolucja w zespole F1. Pierwsza kobieta na takim stanowisku

Materiały prasowe / Haas / Na zdjęciu: Esteban Ocon
Materiały prasowe / Haas / Na zdjęciu: Esteban Ocon

Haas szykuje się do sezonu 2025, który dla ekipy ma być nowym otwarciem w F1. Zespół całkowicie zmienił skład kierowców i jako pierwszy w historii zatrudnił kobietę w roli inżyniera wyścigowego. Laura Mueller będzie współpracować z Estebanem Oconem.

Haas, najmniejszy zespół pod względem liczby pracowników w Formule 1, przeszedł znaczące zmiany kadrowe w trakcie zimowej przerwy. Ayao Komatsu, szef amerykańskiej ekipy, potwierdził, że w ostatnich tygodniach dokonano wielu zmian w składzie personelu, w tym mianowano pierwszą kobietę na stanowisko inżyniera wyścigowego w F1.

Laura Mueller awansowała z roli inżyniera ds. wydajności na stanowisko inżyniera wyścigowego Estebana Ocona. Podobnie, Ronan O'Hare został inżynierem wyścigowym Olivera Bearmana, również awansując z pozycji inżyniera ds. wydajności. Te zmiany są częścią większej restrukturyzacji, szczególnie w obszarze torowym, który Komatsu uznał za "jedną z najsłabszych stron" zespołu w poprzednim sezonie.

Komatsu zatrudnił 20 nowych pracowników w styczniu, w tym Marka Lowe'a jako dyrektora sportowego. Lowe wcześniej pracował dla Haasa jako menedżer operacyjny i zespołowy. Francesco Nenci, wcześniej lider zespołu ds. wydajności w Audi podczas Rajdu Dakar, dołączył jako główny inżynier wyścigowy.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Niebywała forma "Rosyjskiej Amazonki"

- Brakowało nam głównego inżyniera wyścigowego w zeszłym roku, ponieważ nie mogliśmy go znaleźć. Francesco ma dużo doświadczenia - powiedział Komatsu podczas rozmowy z mediami, w tym z racingnews365.com.

Znaczącym nabytkiem jest również Carine Cridelich, która obejmie stanowisko szefa strategii. Dołączy do Haasa 1 marca, przechodząc z Visa Cash App RB, gdzie była inżynierem ds. strategii wyścigowej.

- W przypadku inżynierów wyścigowych zdecydowaliśmy się na awanse wewnętrzne. Laura pracowała dotąd z Ronanem, oboje byli inżynierami ds. wydajności. Ronan ma więcej doświadczenia niż Laura, wcześniej pracował w Williamsie, podczas gdy dla Laury jesteśmy pierwszym zespołem F1, w którym pracuje - dodał Komatsu.

- Oboje mają duży potencjał, sporą determinację, więc zdecydowaliśmy się na awanse wewnętrzne, ponieważ to wysyła dobry sygnał dla wszystkich. Zamiast szukać dużych nazwisk z zewnątrz, promujemy kogoś, kto może nie ma jeszcze doświadczenia, ale ma duży potencjał, dobrą etykę pracy i komunikację, aby wspierać się nawzajem - podsumował szef Haasa.

Awans Mueller jest szczególnie znaczący, ponieważ żadna wcześniejsza ekipa F1 nie mianowała kobiety na tak eksponowane stanowisko. Wraz z Cridelich, to kolejny krok w kierunku różnorodności w F1.Haas

Komentarze (0)