Renault pod lupą FIA. Muszą zmienić projekt

PAP/EPA / ALEJANDRO GARCIA / Samochód Renault podczas testów
PAP/EPA / ALEJANDRO GARCIA / Samochód Renault podczas testów

FIA poinformowała, że Renault będzie musiał zmienić koncepcję mocowania środkowego wspornika tylnego skrzydła. Jest on niezgodny z przepisami.

W tym artykule dowiesz się o:

W modelu R.S. 17 zauważono podczas prezentacji, iż mocowanie środkowego wspornika jest inne niż w pozostałych bolidach. Inżynierowie Renault wpadli na pomysł, aby siłownik systemu DRS został połączony bezpośrednio ze wspornikiem. Standardowo łączony jest on z tylnym płatem skrzydła.

Rywale szybko zgłosili protest, który został uznany przez FIA. Ekipa z Enstone została już poinformowana, aby zmienić koncepcję z powodu złamania regulaminu technicznego artykuł 3.9.1. W przeciwnym wypadku podczas GP Australii może dojść do kolejnych zgłoszeń przez rywali.

Rozwiązanie Renault ma sprawić, że system DRS będzie o wiele bardziej skuteczniejszy, co dałoby dużo większe korzyści dla zespołu Enstone w porównaniu do rywali.

ZOBACZ WIDEO Zmiana opon na letnie. Kierowco, nie daj się oszukać pogodzie

Źródło artykułu: