Żużel. W Grand Prix w Vojens zawodnicy mieli problem z wagą motocykli. Jedni wlewali olej, inni dokładali ciężarki

Zdjęcie okładkowe artykułu: WP SportoweFakty / Jarosław Pabijan / Na zdjęciu: Janusz Kołodziej (z lewej) w walce z Emilem Sajfutdinowem.
WP SportoweFakty / Jarosław Pabijan / Na zdjęciu: Janusz Kołodziej (z lewej) w walce z Emilem Sajfutdinowem.
zdjęcie autora artykułu

Praktycznie wszyscy zawodnicy startujący w sobotniej rundzie Grand Prix w duńskim Vojens mieli kłopot z wagą motocykli. Janusz Kołodziej dolał trochę oleju, by osiągnąć wagę minimalną. Inni obkładali motory ciężarkami.

Problem z wagą motocykli w Grand Prix w Vojens. Waga minimalna wynosi 77 kilogramów. Praktycznie każdy z zawodników miał problem, by to minimum osiągnąć. - To było bardzo dziwne - mówi nam Krzysztof Cegielski, menedżer Janusza Kołodzieja, uczestnika GP. - Tydzień temu w Teterow nie było problemów, a w Vojens mieliśmy wysyp niedowagi mogący świadczyć o tym, że wszyscy nagle zaczęli kombinować. A przecież nic takiego przez te kilka dni się nie stało. Moim zdaniem, i takie też były podejrzenia, waga w Vojens zwyczajnie się zepsuła.

Największą niedowagę miał ponoć Tai Woffinden, który podobnie jak kilku innych zawodników miał dokładać ciężarki do motocykla, by osiągnąć poziom 77 kilogramów. - Janusz miał to szczęście, że jemu akurat brakowało bardzo niewiele. Dolał trochę więcej oleju i wszystko się zgadzało - opowiada Cegielski.

Czytaj także: BSI psuje Grand Prix, a Zmarzlik je naprawia

Przy wadze zrobiło się naprawdę spore zamieszanie, bo komisja techniczna musi zważyć każdy z trzech motocykli, jakie pozostają do dyspozycji zawodników. Na dokładkę szef komisji Henrik Jensen to szczególarz, który do wszystkiego podchodzi z aptekarską dokładnością. - Jensen to były mechanik Tony’ego Rickardssona i Hansa Nielsena. On lubi się przyczepiać. Poza wszystkim trzeba pamiętać, że taka komisja sprawdza nie tylko wagę motocykli, ale i też kilka innych spraw. W Vojens szczegółowo przyglądano się też gaźnikom - zdradza Cegielski.

Czytaj także: Zmarzlik po Grand Prix Danii zdradza, że już nie trzęsą mu się nogi

ZOBACZ WIDEO Pedersen nie ma prawa żądać zwrotu kasy od mechanika

Źródło artykułu: