Pierwsze tygodnie rozmów gdańskich działaczy ze sponsorami przeszły najśmielsze oczekiwania. - Efekty pierwszych tygodni spotkań i negocjacji z partnerami lokalnymi zaskoczyły nas bardzo pozytywnie. Zdecydowana większość sponsorów nie tylko zdecydowała się pozostać przy klubie, ale również znacznie zwiększyć swoje wsparcie. W tym momencie mimo, że jesteśmy dopiero na półmetku spotkań, wartość zawartych umów jest już wyższa od całkowitej sumy zebranej z rynku lokalnego na miniony sezon. Nie ukrywam, że jesteśmy bardzo wdzięczni za okazane zaufanie - powiedział Sławomir Maczuga, członek zarządu GKŻ Wybrzeże.
Co wpłynęło na takie zainteresowanie sponsorów gdańskim klubem? - Jestem przekonany, iż największy wpływ na wysokość wsparcia mają zmiany wprowadzone w funkcjonowaniu klubu. Od początku sezonu 2015 postawiliśmy na otwartość i przejrzystość. Sprawdziła się idea Klubu 200, w ramach którego cały czas staramy się pracować nad integracją sponsorów - już kilkanaście firm nawiązało współpracę dzięki organizowanym przez nas spotkaniom, a kolejne prowadzą na ten temat rozmowy. Wspieranie żużla w Gdańsku zaczyna się po prostu ponownie opłacać - zauważył Maczuga sam będący sponsorem klubu.
Klub 200 w pierwszym roku działania nie przyniósł jeszcze wielkich pieniędzy do budżetu, jednak z roku na rok efekt jego istnienia ma być coraz bardziej widoczny. - Idea Klubu 200 mocno ewoluowała w trakcie bieżącego sezonu. Początkowo miał on skupiać głównie osoby indywidualne chcące wspierać Wybrzeże, które nie oczekują w zamian żadnej reklamy, by w obecnym momencie stać się platformą integracyjną dla wszystkich lokalnych sponsorów i partnerów naszego klubu. Nie obyło się oczywiście bez niedociągnięć z naszej strony. Być może zbyt wiele rzeczy chcieliśmy zrobić od razu, ale dziś już wszystko zmierza w bardzo dobrym kierunku. Aktualnie mamy około 50 członków, na których możemy liczyć w każdym momencie - są to zarówno członkowie zwyczajni wpłacający 200 złotych miesięcznie, biznesowi oraz strategiczni, gdzie kwoty wsparcia zaczynają się od 1100 złotych na miesiąc. Taka formuła Klubu 200 powoduje, że w jednym gronie znajdują się przedstawiciele dużych ogólnopolskich firm, jak CX 80 Sp. j. z Wielkopolski, Vipro Sp. z o.o., Elnaft Sp. z o.o., czy będąca z nami od kilku lat Grupa Smoleń oraz ich bezpośredni klienci - mam tu na myśli członków zwyczajnych, którzy są w głównej mierze kibicami Wybrzeża - dodał członek zarządu klubu.
Jakie dalsze plany na rozwijanie współpracy ze sponsorami mają gdańscy działacze? - Zdajemy sobie sprawę, że przed nami jeszcze bardzo wiele pracy. Do połowy grudnia chcielibyśmy zawrzeć umowy ze wszystkimi dotychczasowymi sponsorami klubu. Od stycznia musimy bardzo mocno zintensyfikować poszukiwania nowych partnerów. Od początku roku ruszy już pełną parą oficjalna strona internetowa Klubu 200, ponadto mamy pomysły na nowe inicjatywy, które pozwolą zwiększyć wartość produktu oferowanego sponsorom. Oczywiście jesteśmy świadomi, że do wszystkich nie dotrzemy - dlatego chciałbym poprosić każdego kto chciałby wspierać Wybrzeże, aby odwiedził nas w klubie lub skontaktował się mailowo. Razem naprawdę możemy bardzo dużo - zakończył Maczuga.