Tytuł mistrzowski dla Kubicy? Jest na wyciągnięcie ręki

Materiały prasowe / FIA WEC / Na zdjęciu: start do 6h Monza, WRT na czele
Materiały prasowe / FIA WEC / Na zdjęciu: start do 6h Monza, WRT na czele

Robert Kubica może zdobyć wraz z WRT tytuł długodystansowego mistrza świata klasy LMP2. Po wywalczeniu podium w 6h Monza przewaga belgijskiej ekipy nad Inter Europol Competition znacząco wzrosła.

Po 6h Monza sytuacja w klasyfikacji generalnej długodystansowych mistrzostw świata WEC klasy LMP2 wygląda dobrze dla WRT i Roberta Kubicy. Wprawdzie załoga numer 41 zaprzepaściła szansę na zwycięstwo we Włoszech, ale wywalczyła miejsce na podium - czwarte z rzędu w sezonie 2023.

Co najważniejsze dla Kubicy, za plecami WRT w 6h Monza finiszował Inter Europol Competition, polski zespół i główny rywal Belgów w walce o końcowy sukces. Taki rezultat sprawił, że ekipa krakowianina ma 110 puntów i powiększyła przewagę w mistrzostwach z 4 do 10 "oczek". Trzeci w stawce United Autosports ma tylko 82 punktów i ma niewielkie szanse na końcowy triumf.

Do zakończenia sezonu w WEC pozostały jeszcze dwa wyścigi - 6h Fuji (10 września) oraz 8h Bahrajn (4 listopada). Czy istnieje szansa na to, że Kubica wraz z kolegami z WRT będzie świętował tytuł mistrza świata już na początku września w Japonii? Teoretycznie tak, ale to mało prawdopodobny scenariusz. Wymaga on zwycięstwa Kubicy, braku punktów ze strony polskiego Inter Europol Competition i słabszego występu United Autosports.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: co on wyprawiał! Kapitalna postawa bramkarza

Należy dodać, że punkty w wyścigach WEC przyznawane są w zależności od długości dystansu. W 6h Fuji, podobnie jak w ubiegły weekend na Monzy, zwycięzca będzie mógł zgarnąć 25 punktów. Dodatkowe "oczko" zostanie przyznane za pole position.

Nieco inaczej wygląda punktacja w 8h Bahrajn, gdzie zwycięzca zgarnie aż 38 punktów. To sprawia, że rywalizacja o mistrzostwo najpewniej przedłuży się aż do listopada.

WEC - klasyfikacja sezonu 2023 - LMP2:

Poz.ZespółZałogaLiczba punktów
1. WRT Kubica-Deletraz-Andrade 110
2. Inter Europol Competition Śmiechowski-Costa-Scherer 100
3. United Autosports Lubin-Hanson-Albuquerque 82
4. United Autosports van der Garde-Pierson-Jarvis 73
5. Alpine Elf Team Vaxiviere-Canal-Milesi 64
6. JOTA Hansson-Fittipaldi-Rasmussen 53
7. WRT Gelael-Frijns-Habsburg 52
8. Prema Racing Pin-Kwiat-Bortolotti 47
9. Prema Racing Ugran-Viscaal-Caldarelli 35
10. Vector Sport Cullen-Kaiser-Aubry 23

Czytaj także:
- Verstappen jest bezlitosny dla rywali. Miażdżąca przewaga F1
- Kolejne nieporozumienia w Ferrari. Zgrzyt między kierowcami

Źródło artykułu: WP SportoweFakty