Po 6h Monza sytuacja w klasyfikacji generalnej długodystansowych mistrzostw świata WEC klasy LMP2 wygląda dobrze dla WRT i Roberta Kubicy. Wprawdzie załoga numer 41 zaprzepaściła szansę na zwycięstwo we Włoszech, ale wywalczyła miejsce na podium - czwarte z rzędu w sezonie 2023.
Co najważniejsze dla Kubicy, za plecami WRT w 6h Monza finiszował Inter Europol Competition, polski zespół i główny rywal Belgów w walce o końcowy sukces. Taki rezultat sprawił, że ekipa krakowianina ma 110 puntów i powiększyła przewagę w mistrzostwach z 4 do 10 "oczek". Trzeci w stawce United Autosports ma tylko 82 punktów i ma niewielkie szanse na końcowy triumf.
Do zakończenia sezonu w WEC pozostały jeszcze dwa wyścigi - 6h Fuji (10 września) oraz 8h Bahrajn (4 listopada). Czy istnieje szansa na to, że Kubica wraz z kolegami z WRT będzie świętował tytuł mistrza świata już na początku września w Japonii? Teoretycznie tak, ale to mało prawdopodobny scenariusz. Wymaga on zwycięstwa Kubicy, braku punktów ze strony polskiego Inter Europol Competition i słabszego występu United Autosports.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: co on wyprawiał! Kapitalna postawa bramkarza
Należy dodać, że punkty w wyścigach WEC przyznawane są w zależności od długości dystansu. W 6h Fuji, podobnie jak w ubiegły weekend na Monzy, zwycięzca będzie mógł zgarnąć 25 punktów. Dodatkowe "oczko" zostanie przyznane za pole position.
Nieco inaczej wygląda punktacja w 8h Bahrajn, gdzie zwycięzca zgarnie aż 38 punktów. To sprawia, że rywalizacja o mistrzostwo najpewniej przedłuży się aż do listopada.
WEC - klasyfikacja sezonu 2023 - LMP2:
Poz. | Zespół | Załoga | Liczba punktów |
---|---|---|---|
1. | WRT | Kubica-Deletraz-Andrade | 110 |
2. | Inter Europol Competition | Śmiechowski-Costa-Scherer | 100 |
3. | United Autosports | Lubin-Hanson-Albuquerque | 82 |
4. | United Autosports | van der Garde-Pierson-Jarvis | 73 |
5. | Alpine Elf Team | Vaxiviere-Canal-Milesi | 64 |
6. | JOTA | Hansson-Fittipaldi-Rasmussen | 53 |
7. | WRT | Gelael-Frijns-Habsburg | 52 |
8. | Prema Racing | Pin-Kwiat-Bortolotti | 47 |
9. | Prema Racing | Ugran-Viscaal-Caldarelli | 35 |
10. | Vector Sport | Cullen-Kaiser-Aubry | 23 |
Czytaj także:
- Verstappen jest bezlitosny dla rywali. Miażdżąca przewaga F1
- Kolejne nieporozumienia w Ferrari. Zgrzyt między kierowcami