Liderujący w klasyfikacji RSMP po dwóch rajdach fiński kierowca okazał się najszybszy w dwóch przejazdach superoesu w Świdnicy, ale na odcinku z Walimia do Michałkowej Doliny Jari Huttunen stracił 2,5 sekundy do świetnie dysponowanego Marcina Słobodziana. Krakowianin odnotował także najlepszy czas na OS1, ale podobnie jak kilku innych zawodników otrzymał 10-sekundową karę za potrącenie szykany.
Drugie miejsce w rajdzie zajmuje Grzegorz Grzyb, trzykrotny triumfator świdnickiego klasyka. Bardzo doświadczony wrocławianin, dla którego jest to jubileuszowy, trzechsetny start w rajdzie jest wiceliderem czempionatu i nadal liczy się w walce o trzecią w karierze mistrzowską koronę.
Na czwartej pozycji plasuje się Sylwester Płachytka (Skoda Fabia Rally 2 Evo), a pierwszą piątkę zamyka kolejny jubilat - Tomasz Kasperczyk (Volkswagen Polo GTi R5), dla którego jest to setny start w rajdzie.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: co czuje Kubica, gdy ściga się w DTM? Zobacz film z wnętrza BMW
Awaria układu przeniesienia napędu w samochodzie Łukasza Byśkiniewicza (Hyundai i20 R5) spowodowała blisko minutową stratę warszawianina. Sobotnich oesów nie ukończył Wojciech Chuchała, mistrz Polski z 2014, który najechał na powalone przez silny wiatr drzewo.
W rywalizacji samochodów napędzanych na jedną oś lideruje Marek Mularczyk (Citroen DS3), który wyprzedza Błażeja Gazdę (Peugeot 208 R2) oraz Radosława Typę (Peugeot 208 R2). Maciej Lubiak, lider "ośki" po dwóch rajdach na Podkarpaciu i Śląsku jest po trzech oesach szósty.
Zapoczątkowana silnym wiatrem zmiana pogody w sobotni wieczór zapowiada trudne warunki podczas niedzielnych sześciu odcinków specjalnych liczących blisko 95 kilometrów. Triumfatora ekspresowej, trwającej niecałe dwa miesiące rywalizacji w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski 2020 poznamy w godzinach popołudniowych po rozegraniu ostatniego odcinka specjalnego z Przełęczy Walimskiej do Michałkowej Górnej.
Klasyfikacja rajdu po OS3:
1. Huttunen/Lukka (Hyundai I20 R5) 15:05,8
2. Grzyb/Poradzisz (Skoda Fabia Rally 2 Evo) +8,4
3. Słobodzian/Hundla (Hyundai i20 R5) +9,6
4. Płachytka/Nowaczewski (Skoda Fabia Rally 2 Evo) +14,2
5. Kasperczyk/Syty (Volkswagen Polo GTi R5) +14,8
Czytaj także:
Sergio Perez coraz bliżej nowej ekipy
Volkswagen może zastąpić Hondę w F1