W-duct w najnowszym Mercedesie

Osoby, które przebywają na padoku w Barcelonie nazwały przednie skrzydło Mercedesa GP - W-duct. Niemiecka ekipa już wcześniej testowała rozwiązanie kanału F z przodu, ale dopiero w modelu W03 zamontowano ten system.

W tym artykule dowiesz się o:

Na czym polega działanie systemu W-duct? Kiedy samochód jedzie na prostej, to strumień powietrza przechodzi przez otwór, który znajduje się na nosie. Następnie rozpraszany jest przez część, która przypomina literę "W", na całe przednie skrzydło. W momencie znalezienie się w zakręcie, powietrze przepływa w jedną lub drugą stronę, w zależności od skrętu. Dzięki temu poprawie ulega balans oraz prowadzenie samochodu.

W przeciwieństwie do systemu F-duct, rozwiązanie te nie zostanie zakazane, ponieważ jest ono pasywne - kierowca nie musi nić robić, aby uruchomić kanał W.

- Jak to działa jest dla mnie tajemnicą, ale Mercedes pewnie wie co robi - powiedział Helmut Marko z Red Bulla.

Komentarze (0)