Rajd Karkonoski, zawsze wysoko oceniany przez zawodników, zyskał dodatkowo wsparcie marki Dark Dog, która została tytularnym sponsorem imprezy. Również z okazji jubileuszu organizator wprowadził kilka nowości dla kibiców, między innymi ogólnodostępne badanie kontrolne oraz nową, bardziej lokalizację parku serwisowego, zlokalizowaną w pobliżu samego miasta. Dla zawodników największą niespodzianką będzie zupełnie nowy oes, do tej pory nie wykorzystywany podczas żadnych zawodów.
Wobec nieobecności Wojciecha Chuchały i Ryszarda Ciupki, którzy będą rywalizować w Rajdzie Barum, pierwszy numer startowy otrzymali Przemysław Janik i Wiktor Stanis. Wiceliderzy RPP pokazali już na co ich stać i zwyciężyli w Rajdzie Krakowskim, więc z pewnością liczą na dobry wynik w Rajdzie Karkonoskim i powetowanie sobie straconych w Rzeszowie punktów. Mateusz Tutaj (tym razem z Michałem Grudzińskim) także nie zaliczy występu w Rajdzie Rzeszowskim do udanych, ale mimo to utrzymał trzecie miejsce w punktacji i pierwsze w grupie N, które z pewnością będzie chciał zachować także po Rajdzie Karkonoskim.
Załogę Tedex Supremis Rally Team zobaczymy natomiast w dobrze znanym Citroenie C2 VTS, ale w zmienionym składzie. Wszystko za sprawą zawarcia związku małżeńskiego przez Pawła Hankiewicza i Agnieszkę Wierzchowską. Na starcie Rajdu Karkonoskiego młodą parę zobaczymy więc już jako duet Hankiewicz/Hankiewicz. Po krótkiej nieobecności do walki powracają także Piotr Jędrusiński z Tomaszem Maciuszkiem oraz Tomasz Sawicki, tym razem pilotowany przez Tomasza Borko.
Drugi start w tym sezonie zaliczy Mariusz Nowocień, pilotowany przez dziennikarza Teleexpressu, Bartłomieja Jakubowskiego. Lokalny kierowca Paweł Chudziński wsiądzie do pachnącej nowością Hondy Civic Type-R, a Piotr Witkowski zaliczy pierwszy występ w RPP z pomiarem czasu. 11 załóg zgłosiło się w A7, 9 powalczy w N3, a 8 w klasie Astra. Fiesta R2 Jarosława Kołtuna po oraz kolejny będzie jedyną rajdówką w grupie R. Zdecydowanie liczniejsza będzie klasa A6, w której zobaczymy 13 zawodników. Danilczuk i Niewiarowski samotnie powalczą w RWD3, podobnie jak Nowicki i Bułat w RWD2. Po trzy załogi zgłosiły się w A5 i N2, a 8 pojedzie na końcu stawki, bez pomiaru czasu.
Klasę Gość otworzą Paweł Dytko i Maciej Gleixner w Lancerze Evo X oraz dwa BMW M3 Sławomira "Virnika" Jarka i Kacpra Puszkiela. Sławomir Kurdyś i Michał Kasina po raz kolejny potraktują rundę RPP jako trening przed występami w RSMP. W stawce Lausitz Cup poza częścią załóg z RPP, zobaczymy między innymi Vaclava Donata w Subaru Imprezie oraz Karla Macka, który po raz pierwszy zaprezentuje na krajowych oesach Toyotę Corollę S2000. Kibiców ucieszą także samochody historyczne, tym razem reprezentowane głównie przez silną grupę Trabantów, z którymi powalczy załoga Wolski/Wolski w popularnym Maluchu.