Jubileusz z Dark Dogiem - zapowiedź 25. Rajdu Karkonoskiego

25. Rajd Karkonoski zostanie rozegrany wyłącznie jako runda Rajdowego Pucharu Polski, co wywołało ostrą dyskusję jeszcze przed pierwszym rajdem. Jednak kalendarze zostały zatwierdzone, więc na oesy wokół Jeleniej Góry wyjadą zawodnicy z RPP i Pucharu Łużyc oraz kilku gości z RSMP. Na starcie zobaczymy łącznie 80 załóg: 50 w RPP, 22 w klasie Gość oraz osiem, które pojadą bez pomiaru czasu. Część polskich zawodników powalczy w rundzie Lausitz Cup, na której po raz kolejny pojawią się ciekawe rajdówki z zagranicy.

W tym artykule dowiesz się o:

Rajd Karkonoski, zawsze wysoko oceniany przez zawodników, zyskał dodatkowo wsparcie marki Dark Dog, która została tytularnym sponsorem imprezy. Również z okazji jubileuszu organizator wprowadził kilka nowości dla kibiców, między innymi ogólnodostępne badanie kontrolne oraz nową, bardziej lokalizację parku serwisowego, zlokalizowaną w pobliżu samego miasta. Dla zawodników największą niespodzianką będzie zupełnie nowy oes, do tej pory nie wykorzystywany podczas żadnych zawodów.

Wobec nieobecności Wojciecha Chuchały i Ryszarda Ciupki, którzy będą rywalizować w Rajdzie Barum, pierwszy numer startowy otrzymali Przemysław Janik i Wiktor Stanis. Wiceliderzy RPP pokazali już na co ich stać i zwyciężyli w Rajdzie Krakowskim, więc z pewnością liczą na dobry wynik w Rajdzie Karkonoskim i powetowanie sobie straconych w Rzeszowie punktów. Mateusz Tutaj (tym razem z Michałem Grudzińskim) także nie zaliczy występu w Rajdzie Rzeszowskim do udanych, ale mimo to utrzymał trzecie miejsce w punktacji i pierwsze w grupie N, które z pewnością będzie chciał zachować także po Rajdzie Karkonoskim.

Załogę Tedex Supremis Rally Team zobaczymy natomiast w dobrze znanym Citroenie C2 VTS, ale w zmienionym składzie. Wszystko za sprawą zawarcia związku małżeńskiego przez Pawła Hankiewicza i Agnieszkę Wierzchowską. Na starcie Rajdu Karkonoskiego młodą parę zobaczymy więc już jako duet Hankiewicz/Hankiewicz. Po krótkiej nieobecności do walki powracają także Piotr Jędrusiński z Tomaszem Maciuszkiem oraz Tomasz Sawicki, tym razem pilotowany przez Tomasza Borko.

Drugi start w tym sezonie zaliczy Mariusz Nowocień, pilotowany przez dziennikarza Teleexpressu, Bartłomieja Jakubowskiego. Lokalny kierowca Paweł Chudziński wsiądzie do pachnącej nowością Hondy Civic Type-R, a Piotr Witkowski zaliczy pierwszy występ w RPP z pomiarem czasu. 11 załóg zgłosiło się w A7, 9 powalczy w N3, a 8 w klasie Astra. Fiesta R2 Jarosława Kołtuna po oraz kolejny będzie jedyną rajdówką w grupie R. Zdecydowanie liczniejsza będzie klasa A6, w której zobaczymy 13 zawodników. Danilczuk i Niewiarowski samotnie powalczą w RWD3, podobnie jak Nowicki i Bułat w RWD2. Po trzy załogi zgłosiły się w A5 i N2, a 8 pojedzie na końcu stawki, bez pomiaru czasu.

Klasę Gość otworzą Paweł Dytko i Maciej Gleixner w Lancerze Evo X oraz dwa BMW M3 Sławomira "Virnika" Jarka i Kacpra Puszkiela. Sławomir Kurdyś i Michał Kasina po raz kolejny potraktują rundę RPP jako trening przed występami w RSMP. W stawce Lausitz Cup poza częścią załóg z RPP, zobaczymy między innymi Vaclava Donata w Subaru Imprezie oraz Karla Macka, który po raz pierwszy zaprezentuje na krajowych oesach Toyotę Corollę S2000. Kibiców ucieszą także samochody historyczne, tym razem reprezentowane głównie przez silną grupę Trabantów, z którymi powalczy załoga Wolski/Wolski w popularnym Maluchu.

Źródło artykułu: