Start w szóstej rundzie RPP zapowiedziały 63 załogi, z czego 9 wystartuje bez pomiaru czasu, zbierając punkty do licencji R1. W stawce Rajdowego Pucharu Polski powalczą więc 54 zespoły, a pierwszy numer startowy po raz kolejny otrzymali Wojciech Chuchała i Ryszard Ciupka. Załoga Hondy zdominowała dotychczasowe zawody i zgromadziła sporą przewagę punktową, jednak warto pamiętać, że do końcowej klasyfikacji jest zaliczane tylko 6 z 12 wyników. Wszystko może się więc jeszcze zdarzyć, na co z pewnością liczą kolejni zawodnicy z czołówki RPP: Mateusz Tutaj, Przemysław Janik czy Paweł Hankiewicz, którego w sezonie 2010 trapią pechowe awarie. Na Rajdzie Rzeszowskim po raz kolejny zabraknie Rafała Malińskiego, nie pojawią się również Piotr Szczęśniak czy Tomasz Sawicki.
Mimo nieco słabszej obsady czołówki RPP, nikt nie liczy chyba na mniej zaciętą walkę. Wiele do udowodnienia mają Paweł Hankiewicz i Aleks Zawada, a niespodziankę może sprawić Daniel Kamieński, który wsiądzie do nowej Hondy Civic Type-R. Kibice z nadzieją obserwują również powrót na oesy Mariusza Nowocienia, wicemistrza PPZM z roku 2007. Wsiądzie on do Hondy Civic Type-R i stworzy załogę z dziennikarzem Teleexpressu, Bartłomiejem Jakubowskim. Na starcie zobaczymy również znanych z GSMP Teodora Kocura (Seat Ibiza) i Grzegorza Dula (Mitsubishi Lancer).
Po 9 zgłoszeń wpłynęło w klasach A7 i N3, a kolejną dziewiątkę zawodników, z Markiem Kwaśnikiem na czele, zobaczymy w klasie Astra. Grzegorz Dul samotnie powalczy w N4/30, podobnie jak Krzysztof Szeszko w RWD2, który jednak już nie raz udowodnił, że także na asfalcie jest w stanie powalczyć o punkty w "generalce". Również Ford Fiesta Jarosława Kołtuna będzie jedyną rajdówką w grupie R. Najliczniejszą klasą będzie natomiast A6, bowiem zgłosiło się w niej 11 zawodników. Trzy załogi powalczą w A5, a aż 10 w N2, która przeżywa zdecydowany rozkwit.