Będą tarcia wewnątrz Ferrari? Padły ważne słowa

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc (po lewej) i Carlos Sainz
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc (po lewej) i Carlos Sainz

Ferrari na przestrzeni lat pokazało, że zwykło ustanawiać kierowcę numer jeden i dwa. Jednak przed sezonem 2022 kierownictwo zespołu zapowiada, że Charles Leclerc i Carlos Sainz będą traktowani jednakowo. Czy to oznacza tarcia na torze?

[tag=28]

Ferrari[/tag] odnosiło największe sukcesy w Formule 1 w latach, gdy Michael Schumacher był niekwestionowanym liderem zespołu, a Rubens Barrichello musiał pogodzić się z drugoplanową rolą. Podobnie sytuacja wyglądała kilka lat później, gdy pierwsze skrzypce w Maranello grał Fernando Alonso, a w cień musiał się odsunąć Felipe Massa, choć Hiszpan nigdy nie został mistrzem świata w czerwonym samochodzie.

Od sezonu 2019 kierowcą Ferrari jest Charles Leclerc, który szybko zepchnął do defensywy Sebastiana Vettela i doprowadził do odejścia Niemca z zespołu. Wydawało się, że do jasnego podziału na kierowcę numer jeden i dwa dojdzie w sytuacji, gdy Vettela zastąpi Carlos Sainz.

Dość niespodziewanie w ubiegłym sezonie Sainz zdobył więcej punktów niż Leclerc. Chociażby z tego względu Ferrari postanowiło, że w roku 2022 obaj kierowcy będą traktowani jednakowo. - Tor będzie dyktował warunki - zapowiedział w motorsport.com Mattia Binotto, szef Ferrari.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: polska sportsmenka na egzotycznych wakacjach. "Dlaczego nie"

- Priorytetem jest zawsze zespół, ale bez wątpienia, jeśli któryś z nich będzie w stanie walczyć o wysokie miejsce w mistrzostwach, to tor zadecyduje o tym, który z nich będzie wyżej - dodał Binotto.

Włoch podkreślił, że nie tylko same umiejętości decydują o tym, jaką pozycję zajmuje kierowca w mistrzostwach F1. Wydaje się, że to nawiązanie do licznych przygód Leclerca, który z powodu kilku wypadków w sezonie 2021 stracił sporo punktów. - Nie chodzi tylko o talent kierowcy i jego umiejętności. Może mieć dużo pecha, mieć problemy z niezawodnością czy wypadki - stwierdził.

- Nie sądzę, abyśmy na tym etapie potrzebowali wyboru kierowcy numer jeden i dwa. Omówimy ten wątek w oparciu o pozycje na torze, gdy nadejdzie odpowiedni moment - dodał szef Ferrari.

Binotto wziął też w obronę Leclerca, bo zdaniem szefa Ferrari, punkty zdobyte na torze nie oddają w pełni postawy Monakijczyka w sezonie 2021. - Cieszę się z postępów, jakie zrobił. Zawsze był szybki w kwalifikacjach, nawet w ostatniej fazie kampanii, gdy Carlos stawiał mu większy opór. Nie powinniśmy zapominać, że były sytuacje, gdy Charles nie punktował nie z własnej winy. Miał pecha jako kierowca - ocenił Włoch.

- Nie wiadomo, gdzie skończyłby w mistrzostwach, gdyby miał ok. 40 punktów więcej, a tyle moim zdaniem stracił w zeszłym roku. Dlatego mogę mimo wszystko bardzo pozytywnie ocenić jego sezon - podsumował Binotto.

Czytaj także:
Walentynki z zespołem F1. Przygotowali niespodziankę dla kibiców
Testy F1 oficjalnie potwierdzone. Wystąpi w nich Robert Kubica?

Komentarze (3)
avatar
Tobix0000
27.01.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Tamten sezon był inny, wydaje mi się że w tym sezonie przy większym ( niby ) uziemieniu Charles wygląda zdecydowanie lepiej 
avatar
R4vix
27.01.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
i dobrze bo Sainz jest zdecydowanie lepszym kierowcą od gogusia 
avatar
emcanu
27.01.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Sainz mocno wszedł do Ferrari i od razu pokazał Leclercowi, że nie będzie kierowcą nr 2.