McLaren ma problem z paliwem. Nie spełnia wymogów

Materiały prasowe / McLaren / Na zdjęciu: prezentacja McLarena na rok 2019
Materiały prasowe / McLaren / Na zdjęciu: prezentacja McLarena na rok 2019

McLaren może być zmuszony do opóźnienia rozpoczęcia współpracy z partnerem technicznym, firmą Petrobras. Ekipa z Woking planowała początkowo korzystanie z paliwa koncernu już podczas przedsezonowych testów. Póki co, nie spełnia ono jednak wymogów.

Brytyjski zespół ogłosił rozpoczęcie współpracy z firmą w lutym 2018. McLaren miał rozpocząć korzystanie z produktów Petrobrasa od początku sezonu 2019, porzucając tym samym BP i Castrola. Podczas oficjalnej prezentacji zespołu szef ekipy, Zak Brown poinformował, że team nadal planuje korzystać z usług producenta.

Racing Point może opuścić pierwszy dzień testów. Czytaj więcej!

Ekipa z Woking chciałaby jeździć na paliwie swojego partnera technicznego już podczas testów w Barcelonie, ale może się to okazać niemożliwe. - Wciąż pracujemy nad tym wspólnie z Petrobrasem. Bardzo ciężko jest nam jednak podać konkretny termin - powiedział dyrektor sportowy McLarena, Gil de Ferran.

Dostawcy paliwa i oleju są niezwykle istotni dla teamów Formuły 1. Od czasu rozpoczęcia ery hybrydowej stoją jednak nieco w cieniu. Zmiana partnera technicznego miała być dla McLarena szansą na uzyskanie drobnej przewagi nad rywalami.

ZOBACZ WIDEO: Maciej Wisławski: Robert Kubica to dla mnie "nadczłowiek". Kierowca totalny!

Toro Rosso zyska na bliskim sojuszu z Red Bullem. Czytaj więcej!

Nie ma przepisów, które zakazywałyby rozpoczęcia sezonu na paliwie innego producenta i zmianie w trakcie rywalizacji, jednak taka sytuacja jest kłopotliwa m.in. ze względów logistycznych. - Na pewno kreuje to pewne trudności. Podczas planowania sezonu braliśmy pod uwagę, że mogą się pojawić problemy. Mamy świetny kontakt z firmą Petrobras. Rozwijają paliwo tak, jak im to sugerujemy. To bardzo techniczna współpraca - wyjaśnił de Ferran.

W zeszłym roku problemy z paliwem miewał też Red Bull Racing. Ekipa z Milton Keynes, wbrew zaleceniom Renault, podpisała kontrakt z amerykańskim Exxon Mobile i korzystała z produktów Mobil 1. Przez to niekiedy "czerwone byki" musiały z opóźnieniem korzystać z poprawek do silnika francuskiego producenta, które były testowane i przygotowywane pod kątem współpracy z BP/Castrol.

Źródło artykułu: