FIA zwołała pilne spotkanie w Bahrajnie. Nowe przepisy w Formule 1?

Materiały prasowe / Red Bull Content Pool / Na zdjęciu: wyścig Formuły 1
Materiały prasowe / Red Bull Content Pool / Na zdjęciu: wyścig Formuły 1

FIA zwołała w Bahrajnie pilne spotkanie z szefami technicznymi zespołów Formuły 1. Mają na nim być omawiane kwestie poprawy jakości wyprzedzania w królowej motorsportu w sezonie 2019.

W tym artykule dowiesz się o:

Spotkanie wyznaczone przez FIA to odpowiedź na brak manewrów w otwierającym sezon Grand Prix Australii. Wyrównanie się stawki w Formule 1 sprawiło, że na torze Albert Park oglądaliśmy niewiele ciekawych akcji. Wpływa na to fakt, że na australijskim torze kierowca musi być o ok. dwie sekundy szybszy od jadącego przed nim rywala, aby móc bezpiecznie zaplanować atak.

Zebranie z szefami technicznymi zostało zwołane w trybie pilnym, bo przepisy na kolejny sezon muszą zostać zatwierdzone przez FIA do 30 kwietnia. Dlatego federacja ma tylko kilka tygodni na rozwiązanie problemu z brakiem wyprzedzania.
Od maja jakiekolwiek zmiany będą musiały zyskać akceptację wszystkich ekip, więc ich wprowadzenie w życie byłoby trudniejsze.

Według informacji "Motorsportu", jedna ze zmian na rok 2019 ma obejmować przednie skrzydło. Jego koncepcja aerodynamiczna nie będzie tak rozwinięta, bo jak wykazały badania przeprowadzone przez ekspertów Liberty Media, zakłóca ono przepływ powietrza i tym samym samochód jadący z tyłu ma mniejszy docisk i trudności z wyprzedzaniem.

Z kolei przedstawiciele FIA mają dodatkowo forsować pomysł z rozwinięciem idei tylnego skrzydła, które będzie bardziej ruchome. Będzie to przekładać się na sytuacje, w trakcie których kierowcy korzystają z DRS.

Na tym jednak nie koniec. W Bahrajnie doszło też do spotkania przedstawicieli zespołów, w trakcie których omawiano niektóre pomysły związane z przepisami na kolejny sezon. Poruszano m. in. temat minimalnej wagi kierowcy (80 kg), uproszczenie budowy nadwozia (miałoby sprzyjać lepszemu prezentowaniu logotypów sponsorów) oraz niższemu ukierunkowaniu spalin wydobywających się z samochodu (powstrzymywałoby to wykorzystanie ich w celach aerodynamicznych).

ZOBACZ WIDEO F1: testy Kubicy z Renault. "To był najpiękniejszy moment w moim życiu"

Komentarze (2)
avatar
Oskar92
6.04.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Jak to minimalna waga kierowcow 80kg? :D Czyli jak ktos teraz wazy 70 to musi w przyszlym roku przytyc 10kg? :D 
avatar
2PAG KSF
6.04.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Wracają słowa Enzo Ferrari.
"Aerodynamika jest dla tych, co nie potrafią zrobić dobrego silnika". 
Zgłoś nielegalne treści