Na ten weekend nominowano pośrednią i miękką mieszankę, ale tradycyjnie szanse na opady deszczu są dość duże, a pierwsze długoterminowe prognozy przewidują mokre warunki przynajmniej podczas części weekendu. Spora liczba zakrętów upakowanych w liczącą zaledwie 4,309 km długości pętlę oznacza, że ogumienie musi bezustannie pracować, a względny brak długich prostych nie daje im szansy na schłodzenie. Do tego nawierzchnia słynie z wybojów, co w połączeniu z szybkimi łukami i wąskimi poboczami wymaga od kierowców maksymalnej koncentracji.
[ad=rectangle]
Interlagos słynie przede wszystkim z pełnych entuzjazmu kibiców oraz niepowtarzalnej atmosfery. Wielokrotnie na tym torze rozstrzygały się losy walki o mistrzowski tytuł, ale przy podwójnie punktowanym finale sezonu 2014 w Abu Zabi tym razem tak nie będzie.
- Brazylia to jeden z najważniejszych rynków na świecie dla Pirelli, więc wizyta u naszych przyjaciół i fanów jest prawdziwą przyjemnością. Okrążenie tego toru mocno obciąża opony, bo jest praktycznie niekończącą się sekwencją zakrętów, w tym wielu bardzo szybkich. W wyścigu bardzo istotne będzie wydobycie maksymalnego potencjału z ogumienia oraz możliwości strategicznych. W przeszłości wiele wyścigów odbywało się tutaj w deszczu i jest na to szansa również w tym roku. Te wszystkie czynniki sprawiają, że Grand Prix Brazylii jest z reguły dramatycznym i nieprzewidywalnym wyścigiem. Możemy się spodziewać kolejnego pełnego emocji weekendu z udziałem kibiców, którzy są pełni pasji do Formuły 1 - powiedział Paul Hembery.
Charakterystyka toru pod kątem opon:
[list]
[/list]