Zespoły Formuły 1 znajdują się na ostatniej prostej, jeśli chodzi o przygotowania do nowego sezonu. W czwartek McLaren zaskoczył wszystkich, dokonując wyjazdu na tor tegorocznym modelem MCL39. W piątek chrzest bojowy przeszedł nowy sprzęt Williamsa. Brytyjczycy zgodnie z planem pokazali światu bolid oznaczony jako FW47, po czym Carlos Sainz i Alexander Albon sprawdzili go w bojowych warunkach na torze Silverstone.
Do sezonu 2025 gotowy jest też Aston Martin, choć ekipa należąca do Lawrence'a Strolla umiejętnie podgrzewa nastroje. Brytyjczycy udostępnili w mediach społecznościowych nagranie, na którym możemy po raz pierwszy usłyszeć działającą jednostkę napędową w tegorocznym modelu AMR25. To dowód na to, że prace w fabryce w Silverstone znajdują się na ukończeniu.
Aston Martin zadbał też o to, aby jego kierowcy byli odpowiednio przygotowani do przedsezonowych testów, jakie odbędą się w Bahrajnie w dniach 26-28 lutego. W tym tygodniu zespół wynajął dla siebie tor w Barcelonie, gdzie realizował program testowy z wykorzystaniem starszej maszyny. Był to model AMR23 z sezonu 2023.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: FC Barcelona pokazała, jak trenuje Wojciech Szczęsny
Definitywny koniec zimy w Formule 1 nie dziwi. Wszakże już 18 lutego w londyńskiej O2 Arenie odbędzie się wyjątkowa uroczystość. Impreza nazwana "F1 75 Live" to pierwsza w historii wspólna prezentacja wszystkich maszyn zespołów. Należy jednak oczekiwać, że większość ekip pokaże w stolicy Anglii jedynie tegoroczne malowania, a prawdziwe bolidy fani zobaczą dopiero kilka dni później w Bahrajnie.
Podczas gdy w Londynie gorączkowe odliczanie do historycznej prezentacji, Aston Martin postanowił dodatkowo podgrzać atmosferę. Ekipa umieściła wizerunki Fernando Alonso i Lance'a Strolla w londyńskim metrze.
W ramach kampanii promocyjnej, logo Aston Martin oraz twarze Alonso i Strolla pojawiły się na drzwiach wejściowych, schodach ruchomych i zewnętrznych częściach stacji. Towarzyszą im hasła takie jak: "Drive from within" ("Kieruj się wnętrzem"), "Chase the extraordinary" ("Podążaj za niezwykłością"), "Feel the unseen" ("Poczuj niewidzialne") oraz "Experience the passion" ("Przeżyj pasję").