W tym artykule dowiesz się o:
Działania w social media docierają bezpośrednio do grup docelowych, dzięki temu, że są dostępne dla wszystkich internautów. Można więc powiedzieć, że są łatwo osiągalne. WP SportoweFakty przygotowały drugie zestawienie popularności drużyn żużlowej PGE Ekstraligi w serwisach społecznościowych (poprzednie opublikowaliśmy równo rok temu). Jak wypadły w nich zespoły z najlepszej żużlowej ligi świata?
8. miejsce: MRGARDEN GKM Grudziądz (bez zmian)
Facebook: 6 538 fanów (rok temu 3 771) Twitter: 1565 fanów (520) Instagram: 674 fanów (128) YouTube: 889 025 wyświetleń
GKM nie poprawił swojej zeszłorocznej pozycji. Oczywiście zyskał fanów - zwłaszcza na Twitterze i Instagramie, ale już Facebooku bardziej okazale prezentują się niektóre kluby z Nice PLŻ czy nawet z PLŻ 2. Drużyna względem minionego sezonu wzmocniła formację seniorską - do klubu doszedł Antonio Lindbaeck. Być może bardziej udany pod względem sportowym sezon 2016 pomoże uzyskać większy wzrost.
Ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 29.12.2015.
7. miejsce: ROW Rybnik (rok temu nienotowany)
Facebook: 7 869 fanów (rok temu 5 698) Twitter: 919 fanów (309) Instagram: - YouTube: Rybnicki Magazyn Żużlowy
Beniaminek PGE Ekstraligi względem zeszłego roku, jak każdy inny zespół, zanotował wzrost fanów na każdym z serwisów na którym jest obecny, ale... klubu ciągle nie ma na Instagramie, co z pewnością należy zapisać in minus. Głód wielkiego żużla na górnym śląsku jest jednak duży. Powrót po wielu latach do Ekstraligi być może będzie miał również pozytywne przełożenie na działa klubu w mediach społecznościowych. ROW nie ma swojego kanału na YouTube, ale na profilu "Kasperek Media" emitowany jest regularnie Rybnicki Magazyn Żużlowy.
Ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 29.12.2015.
6. miejsce: Betard Sparta Wrocław (bez zmian)
Facebook: 12 555 fanów (rok temu 8 784) Twitter: 2 903 fanów (1 627) Instagram: brak YouTube: WTS Sparta TV
Wicemistrzowie Polski nadal aktywni są głównie na dwóch portalach - Facebooku i Twitterze. Klub nie posiada kanału na YouTube, ale w tracie sezonu wrzucał materiały wideo na stronę klubową.
Ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 29.12.2015.
5. miejsce: Unia Tarnów (bez zmian)
Facebook: 13 269 fanów (rok temu 10 049) Twitter: 2 209 fanów (1 020) Instagram: 3 238 fanów (1 479) YouTube: 76 subskrypcji i 14 447 wyświetlenia
W Tarnowie względem zeszłego roku wiele się nie zmieniło. Klub skupia swoje działania na trzech serwisach i robi to dobrym poziomie. Na plus z pewnością należy zapisać to, że w trakcie sezonu ożył nieużywany wcześniej kanał na YouTube, dzięki czemu po meczach można było obejrzeć nagrania z konferencji prasowych albo "backstage" z wybranych spotkań.
Ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 29.12.2015.
4. miejsce: KS Toruń (spadek o jedną pozycję)
Facebook: 37 549 fanów (było 33 661) Twitter: 4 464 fanów (3 005) Instagram: 552 fanów YouTube: 181 subskrypcji i 19 884 wyświetlenia
Torunianie nie utrzymali miejsca na najniższym stopniu podium i spadli na czwartą pozycję. Na plus względem zeszłego roku należy odnotować fakt, że klub w końcu pojawił się na Instagramie. Na minus to, że... od 28 tygodni nie aktualizował tego konta.
Ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 29.12.2015.
3. miejsce: Fogo Unia Leszno (awans o jedną pozycję)
Facebook: 44 917 fanów (było 15 985) Twitter: 3 325 fanów (1 589) Instagram: 2 774 fanów (1 032) YouTube: 750 subskrypcji i 563 872 wyświetleń
Mistrzowie Polski zanotowali największy progres spośród wszystkich klubów. Jeszcze rok temu na Facebooku mieli niespełna 16 tys. fanów - teraz jest ich już prawie 45 tys! Klub posiada profile na wszystkich największych serwisach społecznościowych i są one prowadzone na wysokim poziomie. Uwaga na Byki - na pewno trzecia lokata to nie wszystko na co je stać.
Ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 29.12.2015.
2. miejsce: MONEYmakesMONEY.pl Stal Gorzów (bez zmian)
Facebook: 51 050 fanów (było 47 185) Twitter: 4 083 fanów (2 724) Instagram: 2 373 fanów (1 031) YouTube: 1 098 subskrypcji i 922 833 wyświetleń
Na czele naszego rankingu bez zmian - najwyżej znowu znalazły się kluby z Lubuskiego. Stal utrzymała drugie miejsce, ale wobec awansu Fogo Unii musi mieć się na baczności. Klub wzorowo prowadzi swoje serwisy społecznościowe, ale nie był w stanie odrobić strat do pierwszego miejsca.
Ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 29.12.2015.
1. miejsce: Falubaz Zielona Góra (bez zmian)
Facebook: 54 905 fanów (było 51 468) Twitter: 5 152 fanów (2 507) Instagram: 4 374 fanów (1 447) YouTube: 2 945 subskrypcji i 2 911 853 wyświetleń
"W social media bez zmiany, Falubaz pany" - śmiało mogą powiedzieć osoby odpowiedzialne za media społecznościowe w drużynie z Zielonej Góry. Falubaz utrzymał zeszłoroczną pozycję lidera. Na tę chwilę to Falubaz rządzi zarówno na Facebooku, jak i na Twiterze, Instagramie oraz YouTubie.
Ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 29.12.2015.