Art. 078.1.4 Daty zawodów
Na torze na którym rozgrywane będą zawody w ramach Drużynowego Pucharu Świata nie mogą zostać rozgrywane żadne inne zawody w okresie od pięciu dni przed i dwóch dni po imprezie.
Art. 078.1.4.1 Przełożenie lub przerwanie zawodów
W przypadku przełożenia zawodów organizator zobowiązany jest podać nową datę ich rozegrania ustaloną w terminie jak najbliższym pierwotnemu. W przypadku przełożenia zawodów finałowych podane muszą zostać dwie daty, w których turniej będzie mógł być rozegrany. Jeśli zawody zostaną odwołane po raz kolejny, końcowa klasyfikacja będzie oparta na rankingu drużyn podanym przed rozpoczęciem Drużynowego Pucharu Świata. Zawody Drużynowego Pucharu Świata mają pierwszeństwo przed jakimikolwiek innymi zawodami z wyłączeniem zawodów Grand Prix.
W przypadku przerwania zawodów po rozegraniu 15-go wyścigu i braku możliwości rozegrania pozostałych biegów tego samego dnia, zawody zostają zakończone, a ich wyniki zostają uznane za ważne. Zwycięża drużyna która zdobędzie największą ilość punktów we wszystkich w pełni rozegranych przed przerwaniem zawodów wyścigach. Drugie miejsce zajmuje drużyna z kolejną największą liczbą zdobytych punktów, podobnie w przypadku miejsca trzeciego i czwartego. W przypadku równej liczby punktów o wyższym miejscu będzie decydował korzystniejszy bilans pierwszych, drugich, trzecich i czwartych miejsc. Jeśli i tutaj drużyny legitymują się takim samym wynikiem, wyższe miejsce zajmie drużyna sklasyfikowana na wyższym miejscu w rankingu ogłoszonym przed startem całego finałowego turnieju Drużynowego Pucharu Świata.
Art. 078.5.6 Liczba motocykli
Każdy zawodnik w trakcie zawodów może posiadać w parku maszyn maksymalnie 2 motocykle, w strefie wyznaczonej dla reprezentacji w której startuje. W razie potrzeby zawodnik może dysponować trzecim motocyklem, który może pozostawać w specjalnie wyznaczonej do tego strefie, w pobliżu głównego parku maszyn.
Art. 078.5.7 Plastrony
Oprócz przywdziewania plastronów z numerami startowymi w trakcie wyścigów, zawodnicy zobowiązani są do noszenia ich przez cały czas trwania oficjalnych sesji treningowych, prezentacji, konferencji prasowych, ceremonii wręczania nagród i w obrębie parku maszyn.
Art. 078.5.8 Kolory kasków
Każdy z zawodników zobowiązany jest do posiadania przynajmniej jednego kasku lub pokrowca na kask w każdym z kolorów stosowanych w Drużynowym Pucharze Świata. Na każde z zawodów danej drużynie przydzielany jest kolor kasku obowiązujący jej reprezentantów przez wszystkie biegi turnieju. Obowiązujące kolory to czerwony, niebieski, biały i żółty (żółto-czarny).
Art. 078.6 Sesje treningowe
Uczestnictwo w treningach nie jest dla zawodników obowiązkowe. Wszyscy muszą jednak być obecni w trakcie ich trwania w parku maszyn.
Art. 078.8.1 Format rozgrywania zawodów Drużynowego Pucharu Świata
W finałowych rozgrywkach łącznie uczestniczy 8 drużyn. W jednych zawodach rozgrywanych w ramach Drużynowego Pucharu Świata startują 4 drużyny. Z każdego z dwóch półfinałów do finału awansuje najlepsza drużyna. Drużyny z miejsc 2-3 walczą o prawo startu w zawodach finałowych w barażu, z którego awansują 2 najlepsze drużyny.
Na każde zawody składa się 25 wyścigów. W każdym z nich startuje 4 zawodników. Wyścig rozgrywany jest na dystansie 4 okrążeń.
078.9.2 Remisy
W przypadku zdobycia przez któreś z drużyn identycznej liczby punktów i rozegraniu wszystkich regulaminowych 25 wyścigów obowiązuje następująca zasada:
Pomiędzy wybranymi przez menadżerów zespołów zawodnikami zostanie rozegrany wyścig dodatkowy decydujący o ostatecznej klasyfikacji. Menadżerowie wybierają po jednym zawodniku. Kolejność wyboru przez nich pól startowych rozstrzygnięta zostanie droga losowania.
078.9.3 Zmiany taktyczne
Drużyna która traci do ekipy znajdującej się na czele zawodów przynajmniej 6 punktów ma prawo dokonania zmiany taktycznej. Zawodnika startującego w danym wyścigu menadżer kadry może zastąpić dowolnie wybranym przez siebie zawodnikiem wchodzącym w skład drużyny zgłoszonej do zawodów. Każdy z zawodników ma prawo do startu jako rezerwa taktyczna wyłącznie raz.
078.9.4 Zmiany taktyczne "Joker"
Drużyna która traci do ekipy znajdującej się na czele zawodów przynajmniej 6 punktów ma prawo dokonania zmiany taktycznej typu "Joker". Zawodnika startującego w danym wyścigu menadżer kadry może zastąpić dowolnie wybranym przez siebie zawodnikiem wchodzącym w skład drużyny zgłoszonej do zawodów. Liczba punktów zdobyta przez zawodnika startującego jako "Joker" jest podwajana.
"Joker" w odróżnieniu od zwykłej rezerwy taktycznej może zostać wykorzystany przez każdą z drużyn tylko jeden raz.
Żaden z zawodników nie może wystartować zarówno jako zwykła rezerwa taktyczna jak i "Joker". Na każdego z zawodników przypada maksymalnie jeden dodatkowy wyścig (nie dotyczy to startu w biegu dodatkowym odbywającym się po rozegraniu wszystkich regulaminowych 25 wyścigów).