Speed Car Motor Lublin w pigułce:
Rok założenia: 1962
Największy sukces: srebrny medal DMP w 1991 roku
***
Przed sezonem niemal przez wszystkich skazywani byli na pożarcie, a tymczasem zaprzeczyli wszelkim dywagacjom i na torze udowodnili, że zasługują na PGE Ekstraligę. Niesamowita jest ta historia Speed Car Motoru Lublin. W ogóle to ostatnie lata są szalone dla żużla w tym mieście. Przecież jeszcze nie tak dawno prezes Jakub Kępa reaktywował klub z prawdziwych zgliszczy i momentalnie stworzył sprawnie działający organizm.
Generalnie to Motor w ostatnich trzech latach dokonał wielkiej rzeczy. Najpierw rok po roku przedzierał się z najniższej klasy rozgrywkowej aż do PGE Ekstraligi. Potem stworzył zespół złożony ze średniaków - zawodników, którzy w innych drużynach najpewniej nie łapaliby się do składu. Z drugiej strony może w tym wszystkim tkwi tajemnica sukcesu? Taki Paweł Miesiąc może potrzebował szansy i zaufania, aby pokazać pełne spectrum swoich możliwości. Podobnie jak Mikkel Michelsen, który z marszu stał się liderem zespołu.
Wracając do prezesa Kępy, trzeba mu oddać, że dokonał rzeczy wielkiej. W ostatnim czasie działacz podejmuje niemal tylko trafione decyzje. Popisał się też dużym sprytem kontraktując Grigorija Łagutę. Sternikowi klubu można było wyrzucać, że rok temu podczas giełdy transferowej nie potrafił przekonać klasowych zawodników, że warto startować w Lublinie, ale kilka miesięcy później odrobił lekcję i wykonał ruch, o którym mówiła cała żużlowa Polska.
I tak już na koniec warto podkreślić, że w Lublinie wcale nie jest im mało i chcą jeszcze więcej wycisnąć ze startów w PGE Ekstralidze. Zbudowano naprawdę silną drużynę na kolejny sezon, która spokojnie może bić się medale. A to byłoby już coś. Do tego wszystkiego pozytywnie nastrajać mogą wiadomości o planowej budowie nowego stadionu. Miałby to być najnowocześniejszy żużlowy obiekt w całej Polsce. Jednak Motor Lublin, a przede wszystkim jego kibice udowodnili, że zasługują na najwyższe standardy.
CZYTAJ WIĘCEJ: Żużel. Liga stadionów. Start może być drugim Motorem. Zabytkowa trybuna problemem
ZOBACZ WIDEO Żużel. #MagazynBezHamulców. Prezes Włókniarza w ogniu pytań o Drabika, Cieślaka i Doyle’a