Żużel. Miasto Leszno wygrało żużlem w telewizji

WP SportoweFakty / Jakub Brzózka / Na zdjęciu: Emil Sajfutdinow (czerwony) i Janusz Kołodziej (niebieski)
WP SportoweFakty / Jakub Brzózka / Na zdjęciu: Emil Sajfutdinow (czerwony) i Janusz Kołodziej (niebieski)

Pentagon Research sprawdził wartość marek miast wynikającą z promocji poprzez nazwę klubu w PGE Ekstralidze. Na dwóch pierwszych miejscach znalazły się Leszno i Lublin.

Wartość została sprawdzona w okresie od stycznia do września bieżącego roku w oparciu o wszystkich ekstraligowców oraz PGG ROW Rybnik. Podstawą badania był monitoring przeprowadzony przez Pentagon Research materiałów pojawiających się w telewizji.

Dokonano identyfikacji marek miast powiązanych z klubami, określono kanały komunikacji i formy ekspozycji. W szczególności określono wartość ekspozycji (rozumianą jako kwotę konieczną do przeprowadzenia płatnej kampanii reklamowej o podobnym zasięgu, jaki osiągnięto dzięki ekspozycjom redakcyjnym), odnosząc ją do takich parametrów jak powierzchnia, w których wystąpiła ekspozycja, czasu programów i wejść na wizję, a także innych, wynikających z wiedzy zespołu Pentagon Research na temat funkcjonowania rynku sponsoringowego w Polsce.

Wszystkie badane kluby uzyskały w tym okresie 262,5 tys. ekspozycji miast o łącznej szacowanej wartości 40,8 mln zł.

Fogo Unia Leszno jest klubem, który w badanym okresie wygenerował dla Leszna najwyższą spośród wszystkich drużyn PGE Ekstraligi, opiewającą na 6,2 mln zł, wartość mediową.

Ranking wartości
1. Leszno 6,2 mln zł (6.210.351)
2. Lublin 6,1 mln zł (6.168.566)
3. Gorzów 5 mln zł (5.075.654)
4. Zielona Góra 4,9 mln zł (4.997.341)
5. Toruń 4,9 mln zł (4.983.710)
6. Częstochowa 4,1 mln zł (4.112.714)
7. Wrocław 4 mln zł (4.094.299)
8. Grudziądz 2,8 mln zł (2.896.834)
9. Rybnik 2,2 mln zł (2.269.725)

Zobacz też:
Żużel. Prezes Stali ośmieszył Kasprzaka. Zawodnik kłamał w żywe oczy mówiąc, że nie rozmawiał z Motorem
Żużel. Marian Maślanka. Lwim pazurem: Kasprzak grał na dwóch fortepianach? To norma, a nie przestępstwo (felieton)

ZOBACZ WIDEO Kibice na PGE Narodowym. Tak wygląda największe żużlowe wydarzenie na świecie

Komentarze (4)
avatar
sympatyk żu-żla
25.10.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Każdy sponsor chce mieć reklamę swoich produktów lub miasta sponsorujące też zysk w przychodach do budżetu miejskiego,Ranking jest odzwierciedleniem kto jakie czerpie zyski z reklamy sportowej. Czytaj całość
avatar
Bezwzględny
25.10.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Niestety leszczyńscy politycy nie wykorzystują tej wartości dla dobra miasta i regionu. Ważne, że się mówi i nieważne, że nic za tym nie idzie. Przy okazji brawo dla pana Borka, dobry artykuł. Czytaj całość
avatar
yes
25.10.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Pentagon z pierwszego zdania brzmi poważnie i groźnie. To nie jest jakiś trójkącik albo gwiazda pięcioramienna ;) 
avatar
Mat.UL.
25.10.2019
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Leszno żużlową stolicą Polski. Najlepsze we wszystkim!