Test toru na PGE Narodowym w Warszawie już na stałe wpisał się w tradycję Grand Prix Polski w stolicy naszego kraju. Nie inaczej było i w tym roku. Firma Speed Sport, zarządzana przez Ole Olsena, ukończyła prace nad nawierzchnią na warszawskim obiekcie, a turniej młodzieżowców miał dać odpowiedź, nad czym ewentualnie można jeszcze popracować.
Wszystkie prace, a także środowe ściganie mają pozwolić, by Orlen FIM SGP of Poland - Warsaw był niezapomnianym widowiskiem sportowym również za sprawą licznych mijanek.
W tym roku przy budowie toru doszło do kilku zmian. Będzie on dłuższy i szerszy o około metr. Oprócz tego będzie nowa, poddana renowacji nawierzchnia, której zostanie wysypane w sumie około 4000 ton. - Nawierzchnia, która była używana od 2015 roku, już się wysłużyła. Jej struktura i właściwości jezdne nie były idealne. To wszystko mają być zmiany prowadzące do jednego i podstawowego celu, którym jest zapewnienie atrakcyjnego widowiska sportowego - podkreślał Przemysław Szymkowiak w rozmowie z WP SportoweFakty.
ZOBACZ WIDEO: Zawodnik Apatora bije się w pierś i mówi o presji na Sawinie. "Nie wiem o co chodzi"
Do testów toru zaproszono czołówkę polskiego żużla z mistrzem świata do 21. roku życia Mateuszem Cierniakiem na czele. Tarnowianin rozpoczął od mocnego uderzenia, bo dwa pierwsze swoje wyścigi wygrał, ale w drugiej fazie pierwszej części rywalizacji zaczął tracić oczka i oglądać plecy rywali.
Po pierwszym etapie rywalizacji na prowadzeniu z dorobkiem 15 punktów znajdowali się Jakub Krawczyk i Antoni Mencel. Różnice między pozostałymi parami nie były jednak aż tak duże. Ostrowsko-leszczyński duet utrzymał zaliczkę również i po wyścigach nominowanych, więc to właśnie oni triumfowali na PGE Narodowym w Warszawie.
Najważniejsze jednak tego dnia było to, jak zachowuje się tor. A ten można ocenić bardzo pozytywnie. Równania odbywały się bez polewania, a owal to wytrzymał. Ponadto juniorzy byli w stanie zaprezentować kilka ciekawych szarż i mijanek, co może napawać optymizmem przed sobotnim wieczorem.
- Ciekawe doświadczenie, jestem pod wrażeniem tego wszystkiego. Świetnie wygląda park maszyn - warkot motocykla jest bardzo głośny i inaczej odbiera się to niż w normlanych warunkach - komplementował Oskar Paluch, młodzieżowiec ebut.pl Stali Gorzów.
- Dla mnie to była nowość. Startowałem tu pierwszy raz i było to świetne uczucie. Na co dzień jeżdżę na dwa razy większym torze w Krośnie, ale nie przeszkadzało mi to, ponieważ z każdego toru można się coś nauczyć - podsumował zawodnik Cellfast Wilków Krosno, Krzysztof Sadurski.
- Jestem na teście toru w Warszawie trzeci raz. Muszę przyznać, że w tym roku jest najlepszy jak do tej pory. Ma dużo ścieżek i można naprawdę się tutaj pościgać. Łuki są szersze, niż w poprzednich latach i fajnie odsypuje się materiał na zewnętrzną część. Po dwóch biegach znalazłem optymalne ustawienie - skomentował Kacper Pludra z ZOOleszcz GKM Grudziądz.
- Są to kolejne ciekawe doświadczenia dla tych młodych zawodników, którzy bardzo rzadko mają możliwość potrenowania na sztucznych obiektach. Każdy z nich miał aż 6 wyścigów, więc to dużo, aby wyciągnąć odpowiednie wnioski. Tor względem poprzedniego roku jest bardziej poszerzony i wciągnięty do środka dzięki czemu prędkości są większe i przestrzeń do jazdy też jest zdecydowanie większa. Łuki są dość ładnie pochylone co z pewnością wpłynie na dobre ściganie - powiedział bezpośrednio po treningu trener reprezentacji Polski, Rafał Dobrucki.
Punktacja:
I Para 4 - 20 pkt.
7. Jakub Krawczyk - 11+1 (1*,3,0,3,2,2)
8. Antoni Mencel - 9+2 (2,2*,2,2*,1,w)
II Para 1 - 19 pkt.
1. Mateusz Cierniak - 15 (3,3,2,1,3,3)
2. Franciszek Karczewski - 4+2 (1,2*,1*,0,d,w)
III Para 3 - 17 pkt.
5. Damian Ratajczak - 15 (3,2,3,2,2,3)
6. Krzysztof Lewandowski - 2 (0,0,0,d,1,1)
IV Para 2 - 16 pkt.
3. Oskar Paluch - 10 (2,1,2!,1,2,2!)
4. Krzysztof Sadurski - 6 (0,3,1,2,d,ns)
V Para 5 - 15 pkt.
9. Kacper Pludra - 13 (1,1,3,3,3,2)
10. Paweł Trześniewski - 2 (0,0,1,w,1,0)
Bieg po biegu:
1. (54,79) Cierniak, Paluch, Karczewski, Sadurski
2. (54,75) Ratajczak, Mencel, Krawczyk, Lewandowski
3. (54,78) Cierniak, Karczewski, Pludra, Trześniewski
4. (54,82) Sadurski, Ratajczak, Paluch, Lewandowski
5. (54,35) Krawczyk, Mencel, Pludra, Trześniewski
6. (54,16) Ratajczak, Cierniak, Karczewski, Lewandowski
7. (54,72) Paluch!, Mencel, Sadurski, Krawczyk
8. (54,40) Pludra, Ratajczak, Trześniewski, Lewandowski (d)
9. (54,02) Krawczyk, Mencel, Cierniak, Karczewski
10. (54,71) Pludra, Sadurski, Paluch, Trześniewski (w)
11. (54,00) Pludra, Paluch, Trześniewski, Sadurski (d)
12. (54,61) Cierniak, Ratajczak, Lewandowski, Karczewski (d)
13. (54,12) Paluch!, Krawczyk, Mencel, Sadurski (ns)
14. (55,12) Ratajczak, Pludra, Lewandowski, Trześniewski
15. (54,61) Cierniak, Krawczyk, Karczewski (w), Mencel (w)
! Zgodnie z regulaminem za dotknięcie taśmy nie wykluczano zawodnika, a odejmowano mu punkt. Stąd też Oskar Paluch w siódmym biegu za wygraną ma dwa punkty. To samo tyczy się wyścigu trzynastego.
Sędzia: Leszek Demski
NCD: 54.00 s - uzyskał Kacper Pludra w wyścigu nr 11
Sprzedaż biletów prowadzona jest na stronie internetowej kupbilet.pl, a także stacjonarnie w salonach Empik i Kolporter. Wszelkie pytania dotyczące biletów można kierować na infolinię:+48 695 378 585 (w dni powszednie) 10:00 - 16:00 lub całodobowo elektroniczny konsultant po zalogowaniu do swojego profilu na stronie kupbilet.pl.
Czytaj także:
Kolejne zera mogłyby powiększać jego frustrację. "Chcemy obudzić w nim wilka"
To ich inwestycja w przyszłość. Menadżer o roli 16-latka w składzie Wilków