Niemcy przejmują 17-letni polski talent

Materiały prasowe / Mucke Motorsport / Na zdjęciu: Maksymilian Angelard
Materiały prasowe / Mucke Motorsport / Na zdjęciu: Maksymilian Angelard

Podczas gdy Robert Kubica celuje w wygraną w 24h Le Mans za kierownicą Ferrari, świat wyścigów długodystansowych próbują podbić inni kierowcy. Dobrze rozwija się kariera 17-letniego Maksymiliana Angelarda, który właśnie stanął przed życiową szansą.

W tym artykule dowiesz się o:

Zespół BWT Mucke Motorsport poinformował w poniedziałkowy poranek, że podpisał kontrakt z Maksymilianem Angelardem. Dla 17-latka z Polski to ogromna szansa. Młody kierowca otrzyma możliwość rywalizacji w niemieckiej serii Prototype Cup, dzięki czemu pozna specyfikę samochodu klasy LMP3 w wyścigach długodystansowych.

Maksymilian Angelard jest trzecim kierowcą zakontraktowanym przez Niemców na sezon 2025. Wcześniej umowy z berlińskim zespołem parafowali Riccardo Leone Cirelli oraz Mattis Pluschkell. Tożsamość czwartego zawodnika poznamy w najbliższych tygodniach.

Zawarcie kontraktu z BWT Mucke Motorsport to ogromna szansa dla 17-letniego Polaka, który będzie miał szansę spróbować samochodu o mocy 455 KM. Zespół z Berlina jest uznawany za jeden z lepszych u naszych zachodnich sąsiadów, a niemiecka seria Prototype Cup odbywa się na torach znanych chociażby z Formuły 1.

ZOBACZ WIDEO: Brady Kurtz przebierał w ofertach. To dlatego wybrał Betard Spartę

"Decydując się na zatrudnienie Angelarda, zespół zamierza wykorzystać swoje poprzednie sukcesy, aby jednocześnie kontynuować politykę pozyskiwania młodych talentów. Angelard przeszedł z kartingu do wyścigów samochodowych w 2024 roku, zajmując miejsce w pierwszej dziesiątce European GT4 Championship w debiutanckim sezonie" - chwali młodego Polaka ekipa BWT Mucke Motorsport.

Angelard w październiku otrzymał od BWT Mucke Motorsport zaproszenie na testy, w trakcie których miał okazję poznać samochód LMP3. Próbne jazdy wypadły na tyle dobrze, że Niemcy nie mieli wątpliwości, co do zawarcia umowy z młodym Polakiem.

- Wierzymy, że odniesie sukces. Zrobił na nas wrażenie podczas testów, szczególnie za sprawą bardzo skrupulatnego przygotowania do jazd. Od razu odnieśliśmy wrażenie, że czuje się komfortowo za kierownicą prototypu i chce się rozwijać w tym kierunku - powiedział Stefan Mucke, szef zespołu.

- Zawsze marzyłem o tym, by któregoś dnia rywalizować w prototypach. Teraz to marzenie się spełniło. Jestem bardzo podekscytowany na myśl o pierwszym sezonie spędzonym w Prototype Cup. Pierwsze testy wypadły pomyślnie. Wysiadłem z samochodu z uśmiechem na twarzy. Prototypy to moja specjalność, co stało się dla mnie jasne już po pierwszych okrążeniach - dodał Maksymilian Angelard.

Niemiecka seria Prototype Cup rozgrywana będzie w trakcie sześciu weekendów w sezonie 2025. Każdy z nich składał się będzie z dwóch 55-minutowych wyścigów. Inaugurację kampanii zaplanowano na 18-19 kwietnia na belgijskim torze Spa-Francorchamps. Kolejne obiekty w kalendarzu to Hockenheimring, Lausitzring, Norisring, Nurburgring i Red Bull Ring.

Komentarze (0)