Trening Kubicy z problemami. Sporo działo się na torze

Materiały prasowe / Thomas Fenetre / DPPI / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / Thomas Fenetre / DPPI / Na zdjęciu: Robert Kubica

Niezwykle chaotyczny był drugi trening WEC przed wyścigiem 1812 km Katar. Po ledwie kilku minutach sesja została przerwana po przygodzie jednego z kierowców. Robert Kubica i jego koledzy z zespołu AF Corse nie mieli łatwego zadania.

W tym artykule dowiesz się o:

Ledwo co rozpoczął się drugi trening WEC przed 1812 km Katar, a kierowcy musieli ponownie zjeżdżać do alei serwisowej. Wszystko za sprawą czerwonej flagi, którą sprowokowała załoga Isotta Fraschini. Samochód włoskiego producenta wylądował w żwirze i potrzebował pomocy funkcyjnych, aby ponownie zameldować się w akcji.

Jako pierwszy w kokpicie modelu 499P zasiadł Yifei Ye. To właśnie Chińczyk uzyskał bardzo dobry czas (1:41.614) i po raz kolejny w tym tygodniu załoga AF Corse znalazła się w czołówce klasyfikacji Hypercarów. To na pewno dobra informacja przed dalszą częścią weekendu.

Po wznowieniu sesji na torze pojawił się Robert Kubica. 39-latek podczas dostał za zadanie sprawdzanie tempa wyścigowego i oglądaliśmy go dłużej w akcji, a spora ilość paliwa w zbiorniku uniemożliwiała mu bicie rekordowych czasów. Jeden z jego przejazdów został jednak zakłócony przez żółte flagi na całym torze. Wymusiło to na Polaku zmniejszenie prędkości.

ZOBACZ WIDEO: Koniec kariery, spokój czy nowy impuls. Czego potrzebuje Tai Woffinden?

W samej końcówce żółto-czerwone Ferrari przejął Robert Shwartzman. Rosjanin nie nacieszył się z jazdy, gdyż mieliśmy kolejną czerwoną flagę. Tym razem sprowokował ją Mirko Bortolotti, którego Lamborghini zatrzymało się na poboczu. Włoch pokrzyżował plany większości ekip WEC, które w ostatnich minutach zajęć szykowały się do symulacji kwalifikacji. W efekcie zespół Kubicy pozostał na dziesiątym miejscu ze stratą 1,624 s do najszybszej załogi.

Kubica pokonał dystans aż 23 okrążeń - najwięcej spośród załogi numer 83. Najlepszy wynik Polaka zamknął się w czasie 1:43.190. Na koncie Ye znalazło się tylko siedem "kółek", Shwartzman zaliczył z kolei dziewięć okrążeń toru Losail.

Ostatecznie najlepszy wynik w drugim treningu długodystansowych mistrzostw świata przed 1812 km Katar uzyskała załoga Porsche. Tym razem za sprawą Kévina Estre (1:39.990). Jest to jednak kolejna sesja, w której na czele widzimy samochód niemieckiego producenta i wydaje się, że firma ze Stuttgartu wysyła jasny sygnał swoim rywalom.

WEC - 1812 km Katar - 2. trening - wyniki:

Poz.KlasaZespółZałogaCzas/strata
1. Hypercar Porsche Penske Motorsport Estre-Lotterer-L. Vanthoor 1:39.990
2. Hypercar Peugeot TotalEnergies Jensen-Mueller-Vergne +0.782
3. Hypercar Hertz Team JOTA Button-Hanson-Rasmussen +0.792
4. Hypercar Cadillac Racing Bamber-Lynn-Bourdais +0.996
5. Hypercar Porsche Penske Motorsport Campbell-Christensen-Makowiecki +1.183
6. Hypercar Hertz Team JOTA Stevens-Ilott-Nato +1.338
7. Hypercer Ferrari Pier Guidi-Calado-Giovinazzi +1.436
8. Hypercar Toyota Gazoo Racing Conway-de Vries-Kobayashi +1.549
9. Hypercar Peugeot TotalEnergies di Resta-Duval-Vandoorne +1.591
10. Hypercar AF Corse Kubica-Ye-Shwartzman +1.624
11. Hypercar Ferrari Fuoco-Molina-Nielsen +1.649
12. Hypercar Lamborghini Iron Lynx Bortolotti-Kwiat-Mortara +1.910
13. Hypercer Toyota Gazoo Racing Buemi-Hartley-Hirakawa +2.118
14. Hypercar Alpine Endurance Team Lapierre-Schumacher-Vaxiviere +2.266
15. Hypercar BMW M Team WRT van der Linde-Frijns-Rast +2.528
16. Hypercar Proton Competition Tincknell-Nani-Andlauer +2.609
17. Hypercar Alpine Endurance Team Chatin-Habsburg-Milesi +3.155
18. Hypercar BMW M Team WRT D. Vanthoor-Marciello-Wittmann +3.217

Czytaj także:
- Ryzykują zdrowiem i życiem. Mogą pomarzyć o zarobkach gwiazd F1
- Już nawet pracownicy odchodzą. Fatalna sytuacja w zespole F1

Źródło artykułu: WP SportoweFakty