Ledwo co rozpoczął się drugi trening WEC przed 1812 km Katar, a kierowcy musieli ponownie zjeżdżać do alei serwisowej. Wszystko za sprawą czerwonej flagi, którą sprowokowała załoga Isotta Fraschini. Samochód włoskiego producenta wylądował w żwirze i potrzebował pomocy funkcyjnych, aby ponownie zameldować się w akcji.
Jako pierwszy w kokpicie modelu 499P zasiadł Yifei Ye. To właśnie Chińczyk uzyskał bardzo dobry czas (1:41.614) i po raz kolejny w tym tygodniu załoga AF Corse znalazła się w czołówce klasyfikacji Hypercarów. To na pewno dobra informacja przed dalszą częścią weekendu.
Po wznowieniu sesji na torze pojawił się Robert Kubica. 39-latek podczas dostał za zadanie sprawdzanie tempa wyścigowego i oglądaliśmy go dłużej w akcji, a spora ilość paliwa w zbiorniku uniemożliwiała mu bicie rekordowych czasów. Jeden z jego przejazdów został jednak zakłócony przez żółte flagi na całym torze. Wymusiło to na Polaku zmniejszenie prędkości.
ZOBACZ WIDEO: Koniec kariery, spokój czy nowy impuls. Czego potrzebuje Tai Woffinden?
W samej końcówce żółto-czerwone Ferrari przejął Robert Shwartzman. Rosjanin nie nacieszył się z jazdy, gdyż mieliśmy kolejną czerwoną flagę. Tym razem sprowokował ją Mirko Bortolotti, którego Lamborghini zatrzymało się na poboczu. Włoch pokrzyżował plany większości ekip WEC, które w ostatnich minutach zajęć szykowały się do symulacji kwalifikacji. W efekcie zespół Kubicy pozostał na dziesiątym miejscu ze stratą 1,624 s do najszybszej załogi.
Kubica pokonał dystans aż 23 okrążeń - najwięcej spośród załogi numer 83. Najlepszy wynik Polaka zamknął się w czasie 1:43.190. Na koncie Ye znalazło się tylko siedem "kółek", Shwartzman zaliczył z kolei dziewięć okrążeń toru Losail.
Ostatecznie najlepszy wynik w drugim treningu długodystansowych mistrzostw świata przed 1812 km Katar uzyskała załoga Porsche. Tym razem za sprawą Kévina Estre (1:39.990). Jest to jednak kolejna sesja, w której na czele widzimy samochód niemieckiego producenta i wydaje się, że firma ze Stuttgartu wysyła jasny sygnał swoim rywalom.
WEC - 1812 km Katar - 2. trening - wyniki:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Lotterer-L. Vanthoor | 1:39.990 |
2. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Jensen-Mueller-Vergne | +0.782 |
3. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Button-Hanson-Rasmussen | +0.792 |
4. | Hypercar | Cadillac Racing | Bamber-Lynn-Bourdais | +0.996 |
5. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Campbell-Christensen-Makowiecki | +1.183 |
6. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Stevens-Ilott-Nato | +1.338 |
7. | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +1.436 |
8. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-de Vries-Kobayashi | +1.549 |
9. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Duval-Vandoorne | +1.591 |
10. | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Shwartzman | +1.624 |
11. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +1.649 |
12. | Hypercar | Lamborghini Iron Lynx | Bortolotti-Kwiat-Mortara | +1.910 |
13. | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | +2.118 |
14. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Lapierre-Schumacher-Vaxiviere | +2.266 |
15. | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | +2.528 |
16. | Hypercar | Proton Competition | Tincknell-Nani-Andlauer | +2.609 |
17. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Habsburg-Milesi | +3.155 |
18. | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Wittmann | +3.217 |
Czytaj także:
- Ryzykują zdrowiem i życiem. Mogą pomarzyć o zarobkach gwiazd F1
- Już nawet pracownicy odchodzą. Fatalna sytuacja w zespole F1