Najnowsza wersja auta jest szersza, dłuższa, niższa i mocniejsza. Pod maską zamontowano 3,0-litrowy silnik diesla V6, zwiększając jego moc do 350 KM. Poprawiono aerodynamikę. Maska i wlot powietrza na dachu zostały poważnie zmienione w celu lepszego zrównoważenia docisku pomiędzy przodem i tyłem. Zawieszenie poprawiono tak, aby lepiej radziło sobie z wydmami, w korytarzach rzek oraz na skałach.
Debiut nowego 2008 DKR16 przewidziano na Rajdu Maroka, końcowej rundzie Pucharu Świata, która jednocześnie stanowi próbę generalną przed Rajdem Dakar.
- Różnica jest odczuwalna. Jest dłuższe, szersze, a środek ciężkości został obniżony. Auto prowadzi się stabilniej, silnik pozwala na wykorzystanie pełnej mocy również przy niższych obrotach. Mamy teraz problem, jak efektywnie zarządzać całą mocą, ale to przyjemny problem. W porównaniu z ubiegłym rokiem to zupełnie nowy samochód. Jestem optymistą - podsumował Stephane Peterhansel, pięciokrotny zwycięzca Dakaru w kategorii samochodów.