Po piątkowym etapie na czele Rajdu Turcji znalazł się Sebastien Loeb, ale legenda WRC nie bierze udziału we wszystkich imprezach sezonu 2020. Dlatego też było jasne, że w razie konieczności doświadczony Francuz będzie wspierać zespołowych kolegów walczących o tytuł mistrzowski - Thierry'ego Neuville'a i Otta Tanaka.
W sobotę Loeb popełnił jednak błąd z doborem opon w pierwszej części dnia. Ogumienie z miękkiej mieszanki nie była najlepszą opcją na pokrytej kamieniami nawierzchni i kosztowało to Francuza utratę pozycji lidera.
Problemy Loeba wykorzystali Sebastien Ogier i Thierry Neuville. Francuz wygrał pierwsze dwa odcinki specjalne w sobotę, ale potem do głosu doszedł Belg. Kluczowa dla losów rywalizacji okazała się popołudniowa pętla, w trakcie której Ogier miał problemy ze skrzynią biegów i dodatkowo złapał też "kapcia". W efekcie Neuville zakończył dzień z przewagą 33,2 s. nad byłym mistrzem świata WRC.
ZOBACZ WIDEO: Reprezentanci Polski grają lepiej w klubach, niż w kadrze narodowej. O co tutaj chodzi? "To jest jedyne wytłumaczenie"
Jeszcze większy pech spotkał Tanaka. Aktualny mistrz świata w sobotę pożegnał się z nadziejami na obronę tytułu, po tym jak po raz kolejny w tym sezonie rozbił swojego Hyundaia. Estończyk planuje jednak powrót na trasę w niedzielę, by powalczyć chociaż o punkty na dodatkowo punktowanym odcinku powerstage.
W klasie WRC3 świetnie spisał się Kajetan Kajetanowicz. Kierowca Lotos Rally Team wygrał cztery z sześciu odcinków specjalnych, a na dwóch pozostałych finiszował jako drugi. Dzięki temu ustronianin przystępuje do niedzielnego etapu jako lider klasy WRC3. Kajetanowicz ma aż 46,3 s. przewagi nad drugim Marco Bulacią.
W ogólnej klasyfikacji imprezy Kajetanowicz jest dziesiąty.
WRC - Rajd Turcji - wyniki po 8. oesach:
Pozycja | Załoga | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|
1. | Neuville/Gilsoul | Hyundai i20 WRC | 1:36:38.6 |
2. | Ogier/Ingrassia | Toyota Yaris WRC | +33.2 |
3. | Loeb/Elena | Hyundai i20 WRC | +33.2 |
4. | Evans/Scott | Toyota Yaris WRC | +1:00.8 |
5. | Rovanpera/Halttunen | Toyota Yaris WRC | +1:18.8 |
6. | Suninen/Lehtinen | Ford Fiesta WRC | +1:35.0 |
7. | Lappi/Ferm | Ford Fiesta WRC | +2:28.0 |
8. | Greensmith/Edmondson | Ford Fiesta WRC | +3:15.4 |
9. | Loubet/Landais | Hyundai i20 WRC | +4:20.4 |
10. | Kajetanowicz/Szczepaniak | Skoda Fabia Rally2 evo | +6:11.5 |
Czytaj także:
F1 w dobie koronawirusa. 44 tys. testów, tylko 9 pozytywnych wyników
Massa: Czas Vettela się skończył