WRC: niebezpiecznie w Rajdzie Meksyku. Wszystko z powodu sztucznej hopki

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Esapekka Lappi za kierownicą Citroena
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Esapekka Lappi za kierownicą Citroena

Pierwszy odcinek Rajdu Meksyku przyniósł sporo kontrowersji. Wszystko z powodu niebezpiecznej hopki na trasie, przez którą samochody lądowały przednim zawieszeniem na ziemi. Uznano ją za zbyt niebezpieczną i rywalizację przerwano.

Do kuriozalnej sytuacji doszło na pokazowym odcinku Rajdu Meksyku. Kierowcy mieli do przejechania krótką trasę w Guanajuato, która fanom WRC kojarzy się z efektownym podziemnym tunelem. Tyle że tym razem na końcowej fazie odcinka dołożono sztuczną hopkę.

Przeszkoda zaczęła sprawiać problemy kierowcom, bo samochody mocno wyskakiwały w powietrze i lądowały na ziemi przednim zawieszeniem. W takiej sytuacji istniało ryzyko uszkodzenia rajdówek, więc organizatorzy przerwali rywalizację. Odcinek przejechało 13 z 23 załóg.

"Hopka została uszkodzona, a brak możliwości jej naprawienia i sprawdzenia czy można ją pokonać w sposób bezpieczny sprawiły, że podjęliśmy decyzję o anulowaniu odcinka" - poinformowali organizatorzy.

Z grona WRC próby nie pokonali Sebastien Ogier, Thierry Neuville i Ott Tanak. Do czasu przerwania odcinka specjalnego, najlepszy czas miał Esapekka Lappi, który o 0,1 s wyprzedzał Andreasa Mikkelsena.

- Nie spodziewałem się takiego skoku - przyznał Lappi, a jego skok można zobaczyć na nagraniu poniżej.

Chociaż Ogier, Neuville i Tanak nie pokonali odcinka pomiarowego, to organizatorzy rajdu postanowili przypisać im czas osiągnięty wcześniej przez Krisa Meeke, bo uznano go za dość reprezentatywny. W efekcie wspomniana trójka kierowców ma 0,6 s straty do Lappiego.

Wyniki Rajdu Meksyku po 1. odcinku specjalnym:

PozycjaZałogaSamochódCzas/strata
1. Lappi/Ferm Citroen C3 WRC 1:00.06
2. Mikkelsen/Jager Hyundai i20 WRC +0.1
3. Neuville/Gilsoul Hyundai i20 WRC +0.6
4. Evans/Martin Ford Fiesta WRC +0.6
5. Tanak/Jarveoja Toyota Yaris WRC +0.6
6. Meeke/Marshall Toyota Yaris WRC +0.6
7. Ogier/Ingrassia Citroen C3 WRC +0.6
8. Sordo/del Barrio Hyundai i20 WRC +1.5
6. Suninen/Salminen Ford Fiesta WRC +1.5
10. Latvala/Antilla Toyota Yaris WRC +1.7

ZOBACZ WIDEO "Druga połowa". Race i kontrowersyjne transparenty. "Na tym traci liga"

Komentarze (0)