Niewielu jest piłkarzy, którzy przyciągają sponsorów samym swoim nazwiskiem. Lionel Messi to jeden z tych graczy, którzy sami w sobie stanowią rozpoznawalną markę. Argentyńczyk znany jest ze współpracy z Pepsi czy Lay's. Teraz 35-latek podpisał kolejny kontrakt, na którym zarobi miliony. Messi oficjalnie został pierwszym globalnym ambasadorem portalu edukacyjnego BYJU'S. Firma jest oficjalnym sponsorem mistrzostw świata 2022 w Katarze.
Co ciekawe, BYJU'S próbowało reklamować się na koszulkach pierwszej drużyny FC Barcelony, jeszcze zanim klub podpisał kontrakt z platformą Spotify. Kilka miesięcy przed tym, jak prezydentem "Blaugrany" ponownie został Joan Laporta, Barca kontaktowała się z indyjską firmą. Negocjacje prowadził zarząd handlowy "Dumy Katalonii" i potencjalne porozumienie stanęło na ofercie w wysokości około 60 milionów euro. Przewidywano również kolejne 10 milionów w bonusach za realizację określonych celów, m.in. zdobycie tytułu.
Jak donosi "Mundo Deportivo" zarząd Barcy uważał jednak, że ofertę można jeszcze negocjować i poprawić z punktu widzenia ekonomicznego. Katalończycy zaczęli naciskać na rozmówców z BYJU'S, ale bez żadnego efektu. Ostatecznie firma wycofała swoją ofertę, mimo że jej właściciel jest wielkim fanem Barcelony.
Odejście Messiego z klubu w 2021 roku utwierdziło tylko zarząd BYJU'S w tej decyzji. Gdy prezydent Laporta chciał uratować operację i wznowić rozmowy, było już za późno. W najbliższej przyszłości sponsor będzie kojarzony z osobą Messiego i z nadchodzącym mundialem.
Zobacz też:
Skandaliczne słowa ambasadora MŚ. Wywiad został przerwany
Znamy kadrę Chile na starcie z Polską. Jest akcent prosto z PKO Ekstraklasy
ZOBACZ WIDEO: Fenomenalny gol Podolskiego, ostatnia prosta do mundialu, wielka seria Lewego przerwana - Z Pierwszej Piłki #25
Kibicuj "Lewemu" i FC Barcelonie na Eleven Sports w Pilocie WP (link sponsorowany)