Drugie miejsce w wyścigu zajęli Niemcy Christian Abt/Jan Seyffarth, którzy dzięki temu umocnili się w klasyfikacji generalnej ADAC GT Masters. Trzecie miejsce przypadło Christofferowi Nygaard i Walterowi Lechner jr.
Po starcie polski kierowca stracił jedną pozycję na rzecz Christophera Nygaarda. Stawce przewodził Jan Seyffarth, który już na pierwszym okrążeniu uporał się z Campanico. Giermaziak jednak nie zamierzał odpuścić i świetnym atakiem na dohamowaniu do pierwszego zakrętu, na szóstym okrążeniu wyprzedził Petera Scharmacha i rzucił się w pogoń za Schmicklerem, który zamienił się miejscami z Nygaardem. Niestety hamulce w audi stały się nieprzewidywalne i Kuba zaczął tracić dystans do Porsche z nr 1.
- Przez pierwsze 9-10 okrążeń bez problemu byłem w stanie jechać tempem Schmicklera i Nygaarda, jednak przez następne 3 okrążenia miałem problemy z hamulcami, które stały się nieprzewidywalne przez co popełniłem kilka błędów i straciłem kilka cennych sekund - relacjonuje polski kierowca.
W wyniku problemów inżynier ARGO Racing zdecydował się przyspieszyć zmianę kierowców. Kuba przekazał Audi w ręce Franka ze stratą 3,5 sek. do Schmicklera i przewagą 8 sek. nad Scharmachem. Po wyjeździe Kechele starał się odrabiać straty, a Audi z nr 4, wkrótce awansowało na 4 miejsce w wyniku awarii Porsche z nr 1 (nie wyjechali z pit lane po zmianie kierowców). Frank nie zamierzał odpuszczać, ale hamulce ponownie dawały o sobie znać. Po kilku okrążeniach niemiecki kierowca przyzwyczaił się do warunków i zaczął zmniejszać stratę. Niestety na wyprzedzenie Lechnera jr. zabrakło czasu i polsko-niemiecki duet po godzinie jazdy musiał zadowolić się miejscem tuż za podium ze strata 0,9 sek.
- Startując z 5 pozycji trudno myśleć o wygraniu wyścigu jeśli rywale nie będą popełniać błędów. Dodatkowo zadanie utrudniły nam hamulce, które nie działały tak jak bym sobie tego życzył – powiedział Frank. – Mam nadziej, że jutro uda nam się stanąć na podium.
Sponsorem startów Kuby Giermaziaka w sezonie 2009 jest firma Netbox oferująca kompleksową obsługę poligraficzną.
Czołówka 1. wyścigu (33 okrążenia)
M | Kierowca | Kraj | Samochód | Czas |
---|---|---|---|---|
1 | Armindo/Campanico | Francja/Portugalia | Audi R8 LMS | 1:00:04,524 |
2 | Seyffarth/Abt | Niemcy/Niemcy | Audi R8 LMS | +10,660 |
3 | Nygaard/Lechner jr. | Dania/Austria | Ford GT | +17,794 |
4 | Giermaziak/Kechele | Polska/Niemcy | Audi R8 LMS | +18,771 |
5 | Ludwig/Hennerici | Niemcy/Niemcy | Corvette Z06.R GT3 | +42,299 |
6 | Seiler/Hohenadel | Szwajcaria/Niemcy | Corvette Z06.R GT3 | +46,059 |
7 | Matzke/Sörlie | Czechy/Norwegia | Ascari KZR-1 GT3 | +57,989 |
8 | Mayer/Yamamoto | Niemcy/Japonia | Audi R8 LMS | +1:11,454 |
Klasyfikacja ADAC GT Masters
M | Kierowca | Kraj | Pkt. |
---|---|---|---|
1 | Christian Abt | Niemcy | 30 |
2 | Jan Seyffarth | Niemcy | 28 |
3 | Marc Hennerici | Niemcy | 25 |
3 | Luca Ludwig | Niemcy | 25 |
5 | Walter Lechner jr. | Austria | 24 |
5 | Christoffer Nygaard | Dania | 24 |
5 | Nicolas Armindo | Francja | 24 |
5 | Cesar Campanico | Portugalia | 24 |
9 | Christian Hohenadel | Niemcy | 23 |
9 | Toni Seiler | Szwajcaria | 23 |
11 | Tim Bergmeister | Niemcy | 20 |
11 | Henri Moser | Szwajcaria | 20 |
11 | Frank Schmickler | Niemcy | 20 |
11 | Michael Outzen | Dania | 20 |
15 | Kuba Giermaziak | Polska | 12 |
15 | Frank Kechele | Niemcy | 12 |
17 | Martin Matzke | Czechy | 8 |
18 | Norman Knop | Niemcy | 6 |
18 | Stian Sörlie | Norwegia | 6 |
20 | Marcel Leipert | Niemcy | 4 |