Rajd Elmot rozpocznie sezon - zapowiedź pierwszej rundy RSMP

Już w najbliższy weekend wystartuje Krause 38. Rajd Elmot, pierwsza runda Platinum Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W związku z żałobą narodową termin rajdu został przesunięty dokładnie o tydzień i teraz odbędzie się w dniach 23-25 kwietnia.

W tym artykule dowiesz się o:

Zmiana terminu zawodów spowodowała, iż na starcie nie pojawi się część z 60 zgłoszonych załóg. Na pewno zabraknie Luki Rosettiego, który miał reprezentować fabryczny zespół Fiata. Niestety nowy termin zawodów pokrył się z włoskim rajdem Mille Miglia. Co gorsza, absencja podczas pierwszej rundy stawia pod znakiem zapytania udział Rosettiego w kolejnych rajdach w Polsce. Podobna sytuacja ma miejsce w zespole Jaspera van den Heuvela, który także miał na stałe zagościć w RSMP. Jednak również starty Holendra w naszym kraju mogą nie dojść do skutku po absencji na Elmocie, który koliduje z jedną z rund mistrzostw swojego kraju.

Jako pierwszego na trasie Rajdu Elmot zobaczymy więc Michała Sołowowa, który najprawdopodobniej wsiądzie do nowo zakupionego Forda Fiesty S2000. Kierowca z Kielc już po raz kolejny będzie łączył starty w Polsce z Mistrzostwami Europy, jednak zapowiada, że w tym sezonie priorytetem będą występy w kraju. Kolejny numer startowy otrzymał Tomasz Kuchar, drugi sezon z rzędu reprezentujący Peugeot Sport Polska Rally Team. Za Kucharem na oesy Elmotu wyjedzie Leszek Kuzaj, który w tym roku będzie startował Skodą Fabią S2000 w nowo utworzonym Skoda Castrol BP Rally Team. Celem Krakowianina będzie nie tylko walka o najwyższe laury w RSMP, ale także przełożenie sukcesów sportowych na popularność marki Skoda w naszym kraju.

Stawkę aut S2000 uzupełni Fabia S2000 Macieja Rzeźnika, a w grupie N jednym z faworytów będzie z pewnością Kajetan Kajetanowicz, kierowca Subaru Poland Rally Team. Wbrew przedsezonowym zapowiedziom o współpracy ze stajnią Symtech Racing popularny Kajto wsiądzie do Subaru Imprezy, przygotowanej przez Tommi Mäkinen Racing. To właśnie pod okiem czterokrotnego Mistrza Świata Kajetan Kajetanowicz testował swoją nową rajdówkę. Rywalami kierowcy Subaru będą zawodnicy w Mitsubishi Lancerach – powracający na rajdowe trasy Sebastian Frycz (Evo IX) i Paweł Dytko (Evo X). W "dziewiątce" zobaczymy również Łukasza Habaja, który powrócił do rajdówki z napędem na cztery koła oraz Kamila Butruka, zaliczającego kolejny sezon w takim samochodzie. W grupie N wystapi także Marcin Bełtowski (Impreza) i Bogdan Bożyk, który w debiucie w RSMP również wsiądzie do rajdówki spod znaku plejad.

Jedynym zawodnikiem w klasie Open będzie Andrzej Koper, bowiem Andrzej Lipski musiał zrezygnować ze startu z powodu zmiany terminu zawodów. Także Jerzy Para nie będzie mógł porównać swoich czasów z rywalami z klasy A7, gdyż po prostu ich zabrakło. Zdecydowanie więcej, bo aż 14 załóg zobaczymy w grupie R. Stawkę otworzy Robert Kujawski w Clio R3, zobaczymy także dwie Fiesty R2 (Piotr Maciejewski, Rafał Stalmach) oraz aż 11 Citroenów C2 R2 Max, rywalizujących w Citroen Racing Trophy Polska. W tym pucharze markowym, poza zeszłorocznymi uczestnikami (Tomasz Porębski, Marcin Dobrowolski, Jan Chmielewski, Ariel Piotrowski, Tomasz Gryc, Szymon Kornicki) zobaczymy także Michała Bębenka, Radosława Typę, Michała Kochanowskiego-Larena, Łukasza Markowskiego i Tomasza Żerebeckiego. Do skutku nie doszedł niestety start Grzegorza Grzyba, który planował pojawić się w kilku rundach CRT. W klasie A6 powalczy dwóch kierowców: Aleksander Jaroszewicz (Peugeot 206) oraz Jarosław Kochman (Citroen C2 R2).

W reaktywowanej klasie N3 zobaczymy 10 załóg, między innymi znanych już z RSMP Rafała Janczaka i Piotra Krotoszyńskiego. Maciej Cywiński, Leszek Kapłan, Mariusz Antonow, Mateusz Mańko, Sławomir Kurdyś, Piotr Stryjek i Maciej Longota będą natomiast debiutantami w Mistrzostwach Polski. Z powodu zmiany terminu ze startu musiał niestety zrezygnować Hubert Frankowski, jedenasty zgłoszony w N3. W ClioCup zobaczymy natomiast 8 zawodników, pięciu mających już za sobą starty w RSMP (Paweł Serafin, Mirosław Włodarczyk, Michał Streer, Krzysztof Orski, Jacek Płonka) i trzech debiutujących w tym cyklu (Jarosław Szeja, Adrian Mikiewicz, Krzysztof Bubik). Artur Kunicki będzie samotnie walczył w N2, natomiast w klasie historycznej zobaczymy 6 samochodów: 2 BMW M3 (Marek Klementowicz, Sławomir Jarek), cztery modele Opla: Astrę (Robert Rosiak), Kadetta (Jacek Wyrzykowski), Asconę (Robert Wiśniewski) i Calibrę (Arkadiusz Nowikow). Stawkę zamknie Marek Mateja w Wartburgu 353 WR.

Źródło artykułu: