F1. Testy w Barcelonie. Alfa Romeo tuż za Mercedesem. Łączne wyniki pierwszej tury jazd

Zdjęcie okładkowe artykułu: WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: Robert Kubica
WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: Robert Kubica
zdjęcie autora artykułu

Pierwsza tura testów F1 w Barcelonie dobiegła końca. Najlepsze czasy uzyskali w nich kierowcy Mercedesa - Valtteri Bottas i Lewis Hamilton. Tuż za nimi znalazł się Kimi Raikkonen. Robert Kubica zajął miejsce w końcówce stawki.

Łukasz Kuczera z Barcelony

Za nami trzy dni jazd testowych Formuły 1. W tym roku zespoły mają do dyspozycji skróconą sesję, dlatego od środy do czwartku kibice oglądali mnóstwo akcji na torze Catalunya. Względem zeszłego roku zmniejszyła się liczba czerwonych flag i awarii.

Wydaje się, że najlepiej do sezonu przygotowany jest Mercedes, po tym jak Valtteri Bottas i Lewis Hamilton wykręcili najlepsze czasy podczas pierwszej tury testów. Zaraz za nimi znalazł się Kimi Raikkonen. Cała trójka uzyskała rekordowe wyniki na oponach z mieszanki C5, czyli najbardziej miękkiej.

Raikkonen mówił dziennikarzom, że jego czwartkowy wynik, kiedy to znalazł się na czele stawki, to dowód na krok naprzód zrobiony przez Alfę Romeo. - Ciągle przed nami sporo pracy - zaznaczał.

ZOBACZ WIDEO #dziejesiewsporcie: co za umiejętności! Tę akcję w futsalu można oglądać w nieskończoność

W łącznych wynikach pierwszej tury na tyłach stawki znalazł się Robert Kubica, choć należy pamiętać, że Polak miał do dyspozycji niespełna cztery godziny za kierownicą, czyli najmniej spośród wszystkich kierowców. Do tego środa była najchłodniejszym dniem na torze, w czwartek kierowcy mieli znacznie lepsze warunki do jazdy. Ponadto 35-latek nie korzystał też z najbardziej miękkich mieszanek C4 czy C5.

Z efektów testów zadowolone jest też Pirelli. Przypomnijmy, że gdy w grudniu zespoły testowały opony na rok 2020, pojawiły się głosy krytyki. Ostatecznie ekipy zagłosowały przeciwko nowemu ogumieniu. Dlatego w nadchodzącej kampanii zastosowanie będą mieć mieszanki z 2019 roku.

- Najszybsze okrążenia testów są znacznie lepsze niż czasy uzyskane przed rokiem, co pokazuje jaką ewolucję zrobiły samochody. Z naszej strony, wszystko w testach poszło zgodnie z oczekiwaniami - powiedział Mario Isola, który w Pirelli odpowiada za Formułę 1.

- Jak zawsze ciężko jest odczytywać czasy okrążeń, bo każdy zespół testuje różne specyfikacje samochodu, o różnej porze dnia. Na pewno charakterystyka toru w Barcelonie pasuje do twardszych mieszanek Pirelli, chociażby ze względu na dość chropowaty asfalt. Dlatego zespoły aż tak chętnie nie sięgały po miękkie opony - dodał Isola.

Łączne wyniki pierwszej tury testów F1:

PozycjaKierowcaZespółCzas/strataOpona
1Valtteri BottasMercedes1:15.732C5
2Lewis HamiltonMercedes1:16.516C5
3Kimi RaikkonenAlfa Romeo1:17.091C5
4Esteban OconRenault1:17.102C4
5Lance StrollRacing Point1:17.338C4
6Sergio PerezRacing Point1:17.347C3
7Daniił KwiatAlpha Tauri1:17.427C4
8Antonio GiovinazziAlfa Romeo1:17.469C5
9Max VerstappenRed Bull Racing1:17.516C3
10Daniel RicciardoRenault1:17.574C4
11Pierre GaslyAlpha Tauri1:17.783C4
12Carlos SainzMcLaren1:17.842C3
13Alexander AlbonRed Bull Racing1:17.912C2
14Sebastian VettelFerrari1:18.154C4
15George RussellWilliams1:18.168C3
16Charles LeclercFerrari1:18.289C3
17Romain GrosjeanHaas1:18.380C3
18Nicholas LatifiWilliams1:18.382C3
19Robert KubicaAlfa Romeo1:18.386C3
20Lando NorrisMcLaren1:18.454C3
21Kevin MagnussenHaas1:18.466C3

Czytaj także: Kontrowersyjny system Mercedesa legalny, ale tylko w tym roku Długotrwała misja Roberta Kubicy

Źródło artykułu: