W roku 2021 w Formule 1 będziemy świadkami rewolucji (czytaj więcej o tym TUTAJ). Zmienią się przepisy finansowe, ale przede wszystkim techniczne. Zespoły staną przed ogromnym wyzwaniem, które będzie dla nich szansą. Ekipy znajdujące się w kryzysie będą mogły wykorzystać nowe regulacje, by odbić się od dna.
Biorąc pod uwagę ograniczone możliwości finansowe, naturalnym wydaje się odpuszczenie rywalizacji w kolejnym sezonie F1 i skupienie się na rewolucji w przepisach. Williams zapewnia jednak, że nie zamierza tego robić (czytaj więcej o tym TUTAJ).
Czytaj także: Red Bull nadal nie zamknął składu na sezon 2020
Nie wszyscy wierzą jednak w zapewnienia Brytyjczyków. - Możemy mówić, że wszyscy są w takiej samej sytuacji, ale są zespoły i nie wymienię ich nazwy, które są zadowolone ze swojej sytuacji. Nie mają takich ambicji jak my względem roku 2021 - powiedział w "Motorsporcie" Cyril Abiteboul, szef Renault.
ZOBACZ WIDEO: Robert Kubica otwarty na starty poza F1. "Chodzi też o rozwój. Chcę się ścigać"
Renault w roku 2021 chce walczyć o najwyższe lokaty w F1. Dlatego musi jak najlepiej przygotować się do nowej odsłony F1, nie zapominając przy tym o zbudowaniu konkurencyjnego samochodu na sezon 2020.
- Tymczasem dla mniejszych ekip nie jest to takie ważne. My będziemy musieli zainwestować więcej pieniędzy niż zespoły ze środka stawki, z którymi rywalizujemy w tej chwili. Musimy rozsądnie podchodzić do planów na rok 2020, ale czy np. Racing Point ma jakieś szczególne plany związane z sezonem 2021? Dalej będą się ścigać, ale nie traktują rewolucji w F1 jako kluczowy moment - dodał Abiteboul.
Czytaj także: George Russell może dostać szansę w Mercedesie
Zdaniem Francuza, w tej chwili w F1 są zespoły, którym nie zależy na wygrywaniu i wystarczy im sama obecność w stawce. Wprawdzie Abiteboul wprost nie powiedział, że ma na myśli chociażby Williamsa, ale trudno nie ulec wrażeniu, że to właśnie stajnię z Grove miał na myśli.
- Nasze ambicje, strategie i cele na rok 2021 są inne niż takich zespołów, które o nic nie walczą - podsumował szef Renault.