Panujący mistrz świata obawia się, że nawet zażegnanie kryzysu w Renault nie będzie oznaczało końca jego problemów w sezonie 2014. Sebastian Vettel jest niemal przekonany, że zapłaci ponownie za kryzys francuskiego producenta z początku roku. [ad=rectangle]
Ze względu na surowy regulamin techniczny w zakresie żywotności jednostek napędowych oraz jej podzespołów, kierowcy po wymianie 5 silnika lub innej części należącej do układu napędowego otrzymają karę cofnięcia na starcie.
Gdy zawodnik użyje 6 sztuki któregokolwiek z podzespołów zostanie cofnięty na starcie o 10 miejsc. Kolejna wymiana będzie oznaczać karę 5 pozycji. Podobnie w kolejnych przypadkach.
Sebastian Vettel na łamach niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport żalił się, że może mieć problem, aby uniknąć kar. - Łatwo sobie policzyć, że nie wystarczy mi (części) do końca sezonu - powiedział Niemiec.
W Monako Vettel po raz drugi w sezonie został zmuszony do wycofania się z wyścigu na skutek awarii jednostki napędowej. W bolidzie z numerem #1 w ciągu sześciu rund dokonano wymian szeregu części.