Tor w Korei ma inną charakterystykę w porównaniu do obiektu w Singapurze: obiekt Yeongam, położony niedaleko miasta Mokpo na południu kraju, składa się z różnorodnych sekcji: od szybkich łuków do wolniejszych, bardziej technicznych fragmentów. Pętla o długości 5,615 kilometra, która zadebiutowała w kalendarzu w 2010 roku, jest lewoskrętna. Dla opon to żaden problem, ale kierowcy mają czasami problemy z mięśniami karku.
Poza zawodami Grand Prix obiekt Korea International Circuit jest rzadko używany, więc podczas weekendu ewolucja nawierzchni jest dość znaczna. Kombinacja pośredniej i supermiękkiej mieszanki, zastosowana w tym sezonie po raz czwarty, ma zapewnić maksymalne osiągi w kwalifikacjach i jednocześnie zagwarantować wysoki poziom trwałości w wyścigu. Otwiera to szereg możliwości strategicznych.
Jesteś kibicem sportów motorowych? Zapraszamy na nasz fan page na Facebooku!
Paul Hembery: W tym sezonie dobór opon różni się od zeszłorocznego, kiedy do Korei przywieźliśmy mieszankę miękką i supermiękką. Tegoroczna nominacja odzwierciedla inną charakterystykę mieszanek w wersji 2013. Spodziewamy się wyraźnej różnicy w czasach okrążeń uzyskiwanych na obu rodzajach ogumienia, tak jak miało to miejsce w Singapurze. Dzięki temu zespoły będą miały szersze pole do popisu w kwestiach strategicznych. Korea to interesująca mieszanka: mamy tutaj trochę szybkich zakrętów i wolniejsze partie. Spośród wszystkich torów, na które przywozimy supermiękką mieszankę, tutaj występuje najwyższy poziom energii działającej w osi poprzecznej, dlatego ważne będzie odpowiednie zarządzanie ogumieniem. Istotna będzie zwłaszcza praca wykonywana podczas treningów, w których zespoły oceniają poziomy zużycia i degradacji każdej mieszanki przy różnym obciążeniu paliwem. To będzie klucz do wybrania odpowiedniej strategii. W Singapurze mogliśmy się przekonać, ile daje właściwa taktyka. W Korei ryzyko neutralizacji jest mniejsze, ale zespoły i tak będą to brały pod uwagę podczas przygotowań do wyścigu, otwierającego finałową część mistrzostw.
UWAGI TECHNICZNE:[list]
[/list]