Fernando Alonso wygrał GP Chin jadąc na trzy pit stopy

Fernando Alonso odniósł w Chinach pierwsze tegoroczne zwycięstwo, stosując strategię trzech pit stopów. Kierowca Ferrari wystartował z trzeciego pola na miękkiej mieszance P Zero "żółtej".

Łączny czas wyścigu Fernando Alonso - 1:36.26,945 był prawie dokładnie taki sam jak zeszłoroczny czas zwycięzcy Nico Rosberga (1:36.26,929). Najlepszy czas okrążenia wyścigu - 1.36,808 uzyskany przez Sebastiana Vettela na miękkich oponach był o ponad trzy sekundy lepszy niż analogiczny wynik sprzed roku (Kamui Kobayashi, 1.39,960). To podkreśla lepsze osiągi tegorocznych mieszanek Pirelli.

Kierowcy od początku wyścigu prezentowali różne podejście do strategii. Niektóre ekipy zdecydowały się na podzielenie strategii między swoich kierowców. Jenson Button (McLaren), Sebastian Vettel (Red Bull), Nico Hulkenberg (Sauber), Paul di Resta (Force India), Sergio Perez (McLaren), Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) i Valtteri Bottas (Williams) wystartowali na pośrednim ogumieniu, pozostali zawodnicy ruszyli na miękkiej mieszance.

Pierwsza czwórka na mecie zastosowała strategię trzech pit stopów, a Jenson Button z McLarena był najwyżej sklasyfikowanym kierowcą, który pojechał na dwie zmiany opon. Piąty w wyścigu Button wykonał na początku wyścigu najdłuższy przejazd na pośredniej mieszance, pokonując 23 okrążenia na oponach, na których rozpoczął rywalizację.

Paul Hembery (Dyrektor Pirelli Motorsport): W dzisiejszym wyścigu kluczową rolę odegrała strategia. Pośrednia mieszanka była szczególnie skuteczna na początku Grand Prix, przy dużym obciążeniu paliwem. Początkowo premiowało to kierowców, którzy wystartowali na takim ogumieniu. Ci, którzy ruszyli na miękkich oponach, musieli wykonać krótki pierwszy przejazd i jak najszybciej zjechać po pośrednią mieszankę. Dzięki temu widzieliśmy dużo manewrów wyprzedzania, bo w przypadku wielu zawodników powodzenie strategii zależało od wyprzedzenia jak największej liczby samochodów, aby zyskać pozycje na torze przed kolejnym zjazdem. O taktyce decydowała degradacja, a nie właściwe zużycie, ale mimo tego obserwowaliśmy wyrównane czasy okrążeń na pośredniej mieszance, nawet podczas przejazdów dłuższych niż 15 okrążeń. Kolejny raz mieliśmy do czynienia z różnorodnym podejściem do strategii: Vettel i Button zdecydowali się na założenie miękkich opon w końcówce, dzięki czemu byliśmy świadkami pasjonującego finiszu. Walka o miejsce na podium pomiędzy Lewisem Hamiltonem i Sebastianem Vettelem trwała do flagi w biało-czarną szachownicę. W trzecim wyścigu sezonu mamy trzeciego zwycięzcę, a na pierwszych pięciu miejscach finiszowało pięciu mistrzów świata...

Jesteś kibicem sportów motorowych? Mamy dla Ciebie nowy fanpage na Facebooku. Zapraszamy!

PRZEWIDYWALNOŚĆ PROGNOZY PIRELLI:

Zwycięska taktyka trzech pit stopów dokładnie odpowiadała prognozom naszych inżynierów. Przewidzieliśmy, że najszybszą taktyką będą trzy postoje: start na miękkiej mieszance, zmiana na pośrednią między szóstym i dziewiątym okrążeniem, kolejna na pośrednią na 22-26 okrążeniu i ostatnia na pośrednią na 39-43 okrążeniu.

Alonso wystartował na miękkich oponach, zmienił na pośrednie na szóstym okrążeniu, kolejny raz na pośrednie na 23. okrążeniu i ostatni raz na pośrednie na 41. okrążeniu.

Komentarze (0)