Przebieg treningów Formuły 1 do GP Bahrajnu sprawił, że kibice dawno z takimi wypiekami na twarzy nie czekali na rozpoczęcie "czasówki". Dość niespodziewanie problemy z tempem na jednym okrążeniu miał Max Verstappen, a pozostałe zespoły z czołówki dzieliły niewielkie różnice. Dlatego trudno było wytypować, kto może się pokusić o pole position na torze Sakhir.
Większych problemów na starcie sezonu 2024 nie ma natomiast ze wskazaniem najgorszej ekipy w stawce. Jest to francuskie Alpine. "Za ciężki i zbyt wolny" - tak opisywano bolid zespołu z Enstone po testach, a Q1 wszystko potwierdziło. Esteban Ocon i Pierre Gasly znaleźli się na dwóch ostatnich pozycjach. To wszystko w sytuacji, w której ekipa miała aspiracje, by walczyć o zwycięstwa w F1.
Przewidywanie wyników kwalifikacji do GP Bahrajnu stało się jeszcze trudniejsze po Q1, w którym najlepszy czas uzyskał Carlos Sainz (1:29.909). Dopiero dziesiąty był natomiast Lewis Hamilton, który dzień wcześniej był najszybszy w jednym z treningów i zachwalał tegoroczny samochód Mercedesa.
ZOBACZ WIDEO: Koniec kariery, spokój czy nowy impuls. Czego potrzebuje Tai Woffinden?
W czwartek rywale podejrzewali Mercedesa o agresywniejsze ustawienie silników i wydaje się, że mieli rację. Lewis Hamilton i George Russell w Q2 długo musieli drżeć o awans do czołowej dziesiątki "czasówki", a tempo niemieckiej ekipy nie było rewelacyjne.
W Q2 znów najlepsze było Ferrari. Tym razem za sprawą Charlesa Leclerca (1:29.165), który okazał się lepszy od Maxa Verstapena o 0,209 s. Holender w końcówce tej sesji nie założył jednak nowego kompletu ogumienia, przez co też Q3 zapowiadało się ekscytująco.Szczegółowe wyniki wkrótce.
Pierwsze przejazdy w Q3 tylko podkręciły emocje. Wprawdzie Verstappen znalazł się na czele stawki z czasem 1:29.421, ale strata Leclerca do aktualnego mistrza świata wynosiła tylko 0,059 s. Co więcej, kierowca Ferrari korzystał z używanego ogumienia, podczas gdy Holender miał założony świeży komplet. Oznaczało to, że Monakijczyk ma prawo myśleć o pole position.
Tylko jeden świeży komplet miękkich opon na Q3 zachował Fernando Alonso. Kierowca Aston Martina miał zatem tylko jedną próbę i wykorzystał ją w pełni. 42-latek wyjechał z garażu w połowie sesji i miał pusty tor. Żaden z rywali nie był w stanie mu przeszkodzić, co przełożyło się na 0,121 s straty i dało mu na ten moment trzecią lokatę.
Verstappen w końcówce Q3 był w stanie podkręcić tempo (1:29.179), na co Leclerc nie znalazł odpowiedzi i przegrał walkę o pole position różnicą 0,228 s.
F1 - GP Bahrajnu - kwalifikacje - wyniki:
Poz. | Kierowca | Zespół | Q3 | Q2 | Q1 |
---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:29.179 | 1:29.374 | 1:30.031 |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | +0.228 | 1:29.165 | 1:30.243 |
3. | George Russell | Mercedes | +0.306 | 1:29.922 | 1:30.350 |
4. | Carlos Sainz | Ferrari | +0.328 | 1:29.573 | 1:29.909 |
5. | Sergio Perez | Red Bull Racing | +0.358 | 1:29.932 | 1:30.221 |
6. | Fernando Alonso | Aston Martin | +0.363 | 1:29.801 | 1:30.179 |
7. | Lando Norris | McLaren | +0.435 | 1:29.941 | 1:30.143 |
8. | Oscar Piastri | McLaren | +0.504 | 1:30.122 | 1:30.531 |
9. | Lewis Hamilton | Mercedes | +0.531 | 1:29.718 | 1:30.451 |
10. | Nico Hulkenberg | Haas | +1.323 | 1:29.851 | 1:30.566 |
11. | Yuki Tsunoda | Visa Cash App RB | 1:30.129 | 1:30.481 | |
12. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:30.200 | 1:29.965 | |
13. | Alexander Albon | Williams | 1:30.221 | 1:30.397 | |
14. | Daniel Ricciardo | Visa Cash App RB | 1:30.278 | 1:30.562 | |
15. | Kevin Magnussen | Haas | 1:30.529 | 1:30.646 | |
16. | Valtteri Bottas | Stake F1 Team | 1:30.756 | ||
17. | Guanyu Zhou | Stake F1 Team | 1:30.757 | ||
18. | Logan Sargeant | Williams | 1:30.770 | ||
19. | Esteban Ocon | Alpine | 1:30.793 | ||
20. | Pierre Gasly | Alpine | 1:30.948 |
Czytaj także:
- Ferrari potwierdza kapitalne wieści dla Kubicy
- Dziennikarze dostali materiały z tajnego śledztwa. Wyciek wstrząsnął F1