W tym artykule dowiesz się o:
8. miejsce: MRGARDEN GKM Grudziądz (bez zmian)
Facebook: 15 023 fanów (rok temu 11 446) Twitter: 3 653 fanów (2 693) Instagram: 4 419 fanów (2 186) YouTube: 1 184 218 wyświetleń Snapchat: gkmgrudziadz
W naszym zestawieniu GKM zajął ostatnią pozycję, ale na pewno nie można powiedzieć, że klub źle prowadzi swoje profile w mediach społecznościowych. Wręcz przeciwnie, robi to naprawdę dobrze. Co prawda jest jedynym zespołem z liczbą fanów na Facebooku poniżej 20 tys, ale z drugiej strony, względem zeszłego roku pozyskał ponad 3,5 tys. osób. Przede wszystkim GKM ma aktywnie prowadzone konta we wszystkich najpopularniejszych serwisach, za co należy przyznać dużego plusa.
Ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 17.01.2017.
7. miejsce: Grupa Azoty Unia Tarnów
Facebook: 24 360 fanów Twitter: 4 386 fanów Instagram: 7 496 fanów YouTube: 56 289 wyświetleń Snapchat: uniatarnowzssa
Beniaminek PGE Ekstraligi, tak jak GKM, dość aktywnie prowadzi profile w popularnych portalach społecznościowych i trzeba to docenić. Przyczepić można się jedynie do liczby materiałów wideo publikowanych na YouTube. W 2017 roku było ich tylko kilka i dotyczyły głównie zakulisowych wydarzeń z meczów ligowych. Ogólnie jednak fani korzystający z popularnych serwisów mogą być na bieżąco z wszystkim, co aktualnie dzieje się w tarnowskim klubie.
ZOBACZ WIDEO Z 1:5 na 4:2. W finałowym biegu na Motoarenie działo się!
6. miejsce: Betard Sparta Wrocław (bez zmian)
Facebook: 26 940 fanów (rok temu 16 437) Twitter: 5 494 fanów (4 087) Instagram: 4 931 fanów (751) YouTube: 32 406 wyświetleń Snapchat: wtssparta
Sparta wrzuciła na Facebooku piąty bieg. W ciągu roku jej profil zyskał aż 10 tys. nowych fanów! To najlepszy wynik w PGE Ekstralidze. Należy jednak zauważyć, że kibice obecnie nie mogą liczyć codziennie na informacje z klubu na tym portalu. Pod tym względem np. GKM prezentuje się znacznie korzystniej. W przypadku Sparty należy jeszcze docenić progres na Instagramie. W ciągu roku profil zyskał ponad 4 tys. obserwujących. I to też najlepszy wynik w całej lidze.
5. miejsce: forBET Włókniarz Częstochowa (bez zmian)
Facebook: 42 483 fanów (rok temu 40 162) Twitter: 588 fanów (282) Instagram: 3 341 fanów (1 708) YouTube: 12 226 wyświetleń Snapchat: CKMWlokniarz
Pod względem liczby fanów na Facebooku, PGE Ekstraligę można określić mianem ligi "dwóch prędkości". Między piątym a szóstym zespołem jest ponad 15 tys. fanów różnicy. Z czasem powinna się ona zmniejszyć, bo drużyny z dalszych pozycji z każdym rokiem dużo zyskują, z kolei przyrost w przypadku Włókniarza jest niewielki. Wydaje się, że klub nie wykorzystuje w pełni potencjału, który w nim drzemie. Np. na Twitterze ostatni wpis jest jeszcze z listopada. Docenić trzeba powstanie kanału na YouTube, na którym w ciągu ostatnich tygodni pojawiło się kilka materiałów.
4. miejsce: Get Well Toruń (bez zmian)
Facebook: 42 886 fanów (było 42 131) Twitter: 6 692 fanów (5 648) Instagram: 4 066 fanów (1 592) YouTube: 183 848 wyświetleń Snapchat: -
W Toruniu w przeciągu ostatniego roku mieli najmniejszy przyrost fanów na Facebooku w całej PGE Ekstralidze, choć nie można powiedzieć, żeby osoby odpowiadające za social media w Get Well zaniedbywały ten profil. Przewaga nad piątym Włókniarzem jest już jednak niewielka. Minusem na pewno jest brak konta na Snapchacie - to w tej chwili jedyny klub w PGE Ekstralidze, który go nie posiada. Bardzo możliwe jednak, że zmieni się to gdy ruszy sezon.
3. miejsce: Fogo Unia Leszno (bez zmian)
Facebook: 51 720 fanów (było 48 027) Twitter: 6 027 fanów (4 721) Instagram: 9 051 fanów (5 702) YouTube: 1 813 307 wyświetleń Snapchat: unialesznoks
Unia Leszno dwoi się i troi, żeby dogonić dwa pierwsze zespoły, ale nie jest to takie łatwe. Byki, jak na mistrza Polski przystało, mają wzorowo prowadzone wszystkie konta w mediach społecznościowych. Nie można się do niczego przyczepić. Częste wpisy i dużo materiałów wideo. Choć Unia zajmuje "dopiero" trzecią pozycję, to z pewnością jest pod tym względem wzorem dla innych.
2. miejsce: Stal Gorzów (bez zmian)
Facebook: 60 109 fanów (było 58 217) Twitter: 6 537 fanów (5 307) Instagram: 8 002 fanów (5 165) YouTube: 1 451 007 wyświetleń Snapchat: stalgorzow1947
Tak jak i w poprzednich latach - zestawienie zostało zdominowane przez kluby z województwa lubuskiego. Stal ciągle jest druga i nie odrabia strat do Falubazu. W dodatku delikatnie zbliżyła się do niej Unia Leszno. Nie przeszkadza to jednak klubowi w odpowiednim prowadzeniu swoich profili. Nie może być zresztą inaczej, bo gorzowianie nieprzypadkowo zajmują tak wysoką pozycję.
1. miejsce: Falubaz Zielona Góra (bez zmian)
Facebook: 71 396 fanów (było 65 102) Twitter: 7 710 fanów (6 430) Instagram: 12 035 fanów (9 048) YouTube: 4 699 610 wyświetleń Snapchat: falubaz.zg
Dwa lata temu napisaliśmy: "W social media bez zmiany, Falubaz pany". To hasło pozostaje aktualne. Zielonogórzanie bezapelacyjnie wygrywają w każdej kategorii naszego zestawienia. Na Facebooku zyskali w ciągu ostatniego roku 6 tys. nowych fanów - to drugi wynik w PGE Ekstralidze. Dzięki temu jeszcze bardziej odskoczyli drużynom z czołówki rankingu.