W tym artykule dowiesz się o:
8. miejsce: GKM Grudziądz
Facebook: 3 771 fanów Twitter: 520 fanów Instagram: 128 fanów YouTube: 733 870 wyświetlenia
Media społecznościowe na stałe wpisały się w sport. Dzięki serwisom, marki mogą generować ruch, a także wpływać pozytywnie na swój wizerunek. Działania w social media docierają bezpośrednio do grup docelowych, dzięki temu, że są dostępne dla wszystkich internautów. Można więc powiedzieć, że są łatwo osiągalne. [ad=rectangle] Beniaminek Ekstraligi zbudował skład, którego ważnym filarem ma być Tomasz Gollob. GKM liczy, że ikona polskiego speedwaya nie tylko będzie zdobywać dużo punktów, ale i że dzięki niej frekwencja na stadionie będzie wyższa. Z całą pewnością Gollob może wpłynąć też na zainteresowanie klubem, a co za tym idzie - na wzrost fanów w mediach społecznościowych. Grudziądzanie są widoczni w wielu serwisach, jednak jeśli idzie o fanów na Facebooku czy Twitterze, to na tę chwilę są outsiderem ligi.
Ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 24.12.2014.
7. miejsce: PGE Stal Rzeszów
Facebook: 7 853 fanów Twitter: 1 249 fanów Instagram: brak YouTube: 159 subskrypcji i 55 006 wyświetlenia
Rzeszowianie na Facebooku i Twitterze wyglądają lepiej niż GKM, ale daleko im do czołówki ligi. Ponadto są jednym z trzech klubów Ekstraligi, który w ogóle nie funkcjonuje na Instagramie. W przyszłym roku w drużynie PGE Stali jeździć będzie Greg Hancock, który jest nie tylko mistrzem świata, ale i przykładem dla wielu zawodników jak funkcjonować w social media. Być może jego osoba wpłynie nie tylko na wyniki klubu z Podkarpacia, ale i na jakość jego profili społecznościowych?
Ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 24.12.2014.
6. miejsce: Betard Sparta Wrocław
Facebook: 8 784 fanów Twitter: 1 627 fanów Instagram: brak YouTube: brak
Zespół z Dolnego Śląska ma dwa duże braki - nie ma swojego kanału na YouTube oraz profilu na Instagramie. Z kolei wszystkie wpisy na Twitterze są kopią tych z Facebooka. Pod względem fanów na tym najpopularniejszym serwisie społecznościowym Betard Sparta plasuje się na szóstej pozycji. Fanpage jest prowadzony dość aktywnie. Spośród zawodników wrocławskiej drużyny, w social media zdecydowanie najbardziej widoczny jest Tai Woffinden.
Ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 24.12.2014.
5. miejsce: Unia Tarnów
Facebook: 10 049 fanów Twitter: 1 020 fanów Instagram: 1 479 fanów YouTube: brak
Choć brązowi medaliści tegorocznych Drużynowych Mistrzostw Polski w naszym rankingu plasują się dopiero na piątej pozycji, to za swoje profile z pewnością zasługują na słowa pochwały. Każdy z nich - na Facebooku, Twitterze i Instagramie (tam żaden inny klub z Ekstraligi nie ma więcej fanów) trzyma odpowiedni poziom. Wobec tak dobrej "formy" w social media zaskakiwać może jednak brak kanału na YouTube.
Ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 24.12.2014.
4. miejsce: Fogo Unia Leszno
Facebook: 15 985 fanów Twitter: 1 589 fanów Instagram: 1 032 fanów YouTube: 295 subskrypcji i 353 070 wyświetlenia
Miejsce tuż za podium w naszym raporcie zajęła leszczyńska Unia. Fani Byków nie mają pod tym względem powodów do narzekań. Klub od jakiegoś czasu ma prowadzone wszystkie profile na wysokim poziomie, a ponadto w swoim składzie ma zawodników, którzy w social media czują się jak ryby w wodzie. Zwłaszcza fani Nickiego Pedersena pod tym względem nie mogą narzekać, bo Duńczyk praktycznie codziennie dostarcza im jakichś informacji. Również Grzegorz Zengota czy Emil Sajfutdinow w mediach społecznościowych radzą sobie bardzo dobrze.
Ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 24.12.2014.
3. miejsce: KS Toruń
Facebook: 33 661 fanów Twitter: 3 005 fanów Instagram: brak YouTube: 106 subskrypcji i 102 987 wyświetlenia
Fanpage toruńskiego klubu na Facebooku cieszy się dużym zainteresowaniem, a jeśli drużyny klasyfikowalibyśmy na podstawie liczby fanów na Twitterze, to żółto-niebiesko-biali znajdowaliby się na pierwszej pozycji. W związku z tak dużą popularnością Aniołów w social media, dziwić może ich brak na Instagramie oraz na YouTube (ostatni filmik dodany... 26 października 2012 roku). Być może wraz ze zmianą właściciela klubu, zmianie ulegnie również polityka w zakresie tych mediów społecznościowych.
Ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 24.12.2014.
2. miejsce: Stal Gorzów
Facebook: 47 185 fanów Twitter: 2 724 fanów Instagram: 1 031 fanów YouTube: 765 subskrypcji i 741 199 wyświetleń
Na szczycie naszego zestawienia znalazły się kluby z województwa lubuskiego. Mistrz Polski z Gorzowa z ponad 47 tys. fanów na Facebooku zajął drugie miejsce. - Kibice są społecznością wpisującą się w hasło "to moja drużyna", a co za tym idzie napędzają się wzajemnie. Nie tylko w "świecie lajków" lubią to, co robimy, ale także podają dalej, przekazując innym inicjatywy podejmowane przez klubu - tłumaczy marketing menedżer Stali Gorzów. Żółto-niebiescy radzą sobie dobrze praktycznie na każdej platformie społecznościowej. Spośród ich zawodników, dobrze widoczny jest zwłaszcza Niels Kristian Iversen.
Ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 24.12.2014.
1. miejsce: SPAR Falubaz Zielona Góra
Facebook: 51 468 fanów Twitter: 2 507 fanów Instagram: 1 447 fanów YouTube: 2 381 subskrypcji i 2 447 774 wyświetlenia
Miniony sezon dla Falubazu nie był udany jeśli chodzi o formę ligową, ale jeśli spojrzeć na tę społecznościową, to nadal może być on wzorem dla innych klubów. Najliczniejsi na Facebooku, najwięcej odsłon na YouTube, na Twitterze są trzeci, a na Instagramie drudzy. Zielonogórzanie są na pierwszym miejscu w naszym raporcie, ale Stal Gorzów depcze im po piętach.
Ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 24.12.2014.