W budżecie miejskim na rok 2017 zostało zapisane 230 tysięcy złotych dotacji dla GTM Startu Gniezno. Do tego doszły środki z ratusza na szkolenie młodzieży (20 tysięcy złotych), organizację zawodów "Back In Town II - Turniej o Koronę Bolesława Chrobrego" (30 tys. zł) i organizację finału cyklu Speedway Best Pairs (70 tys. zł). Mało? To jeszcze nie koniec.
Jak ujawnił portal SportoweGniezno.pl, biorąc pod uwagę zarówno wsparcie gotówkowe, jak i bezgotówkowe, miasto Gniezno wykonało ukłon w kierunku klubu żużlowego w postaci udostępniania stadionu za złotówkę na godzinę. W innych ośrodkach tak dobrze nie jest. W tym roku czerwono-czarni korzystali z obiektu przez dokładnie 146 godzin. Gdyby mieli zapłacić standardową stawkę - 970zł/h - to wówczas ogółem byłby to wydatek równy 141,620 złotych.
Jest jeszcze jedna istotna kwestia związana ze stadionem. Chodzi o koszty funkcjonowania obiektu przy Wrzesińskiej 25, które w całości na swoje barki bierze Gnieźnieński Ośrodek Sportu i Rekreacji. Wszystkie remonty, media, utrzymanie kierownika obiektu, a także obsługa dmuchanych band, to wydatek zsumowany na… 320 tys. zł!
Portal SportoweGniezno.pl podsumował, że w roku 2017 projekt "GTM Start" pochłonął 811 620 tysięcy złotych. Czy to dużo? Każdy czytelnik musi sam odpowiedzieć sobie na to pytanie. Warto wziąć pod uwagę miejskie dotacje dla innych klubów oraz fakt, że według specjalistycznych badań, obecność miasta i powiatu Gniezno została odnotowana w 4 888 doniesieniach medialnych. Szacuje się, że informacje mogły dotrzeć do około 291,1 milionów potencjalnych odbiorców, a wartość ekwiwalentu reklamowego wszystkich publikacji osiągnęła wartość 17,38 milionów złotych.
Poza tym, firma PRESS-SERVICE poinformowała również, że najaktywniejszym medium udostępniającym publikacje na temat klubu z Gniezna, był portal WP SportoweFakty.
ZOBACZ WIDEO: Lekarz sugerował Gollobowi zakończenie kariery. "To był pierwszy dzwonek, powinienem był zareagować"