Kto pokaże Nice PLŻ? Telewizje poznały warunki

Zdjęcie okładkowe artykułu: WP SportoweFakty / Tomasz Kudala
WP SportoweFakty / Tomasz Kudala
zdjęcie autora artykułu

Telewizje poznały warunki, na których miałaby być pokazywane mecze Nice Polskiej Ligi Żużlowej oraz Rajd Polski. Polski Związek Motorowy zaprosił do składania ofert na transmisje.

W tym artykule dowiesz się o:

Związek chciałby sprzedać prawa do okazywania spotkań Nice PLŻ na dwa lata. Pokazywane mogłyby być aż dwa mecze z każdej kolejki. Być może żużlowcy rywalizowaliby także w soboty.

Wśród wymogów stawianych oferentom są również transmisje w jakości HD z czterech spotkań półfinałowych oraz dwóch finałowych rozgrywek.

Do tej pory pojedynki zaplecza PGE Ekstraligi pokazywała Telewizja Polska. O prawa do pokazywania ligi w nowym sezonie mogą walczyć także Polsat, nc+ oraz Eleven, która zainteresowana byłaby tylko sublicencją.

Poniżej ogłoszenie zamieszczone na stronie PZM.

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT

Polski Związek Motorowy z siedzibą w Warszawie (02-518) przy ul. Kazimierzowskiej 66 zaprasza nadawców telewizyjnych do składania ofert w celu wyłonienia nabywcy praw medialnych do rejestracji i transmisji przekazu telewizyjnego oraz rejestracji i transmisji przekazu internetowego Drużynowych Mistrzostw I Ligi żużlowej w latach 2017- 2018 oraz 74 Rajdu Polski rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata, który odbędzie się w dniach od 29 czerwca do 2 lipca 2017 r.

ZOBACZ WIDEO Pierwsze treningi i sparingi pokażą czy tor będzie ich atutem

Pakiet I Liga żużlowa oraz Rajd Polski

Szczegółowa specyfikacja rejestracji i transmisji telewizyjnej oraz internetowej Drużynowych Mistrzostw I Ligi Żużlowej w latach 2017- 2018 obejmować będzie:

1. Zapewnienie rejestracji i transmisji telewizyjnej Drużynowych Mistrzostw I Ligi Żużlowej oraz transmisji internetowej zgodnie z terminarzem rozgrywek na sezon 2017 i 2018,

2. Zapewnienie rejestracji i transmisji telewizyjnej na żywo:

  • jednego meczu z danej kolejki - w niedzielę lub sobotę (terminarz rozgrywek I Ligi Żużlowej oraz godziny meczów ustala PZM) lub,
  • dwóch meczów z danej kolejki - dwóch meczów w sobotę lub jednego meczu w sobotę oraz drugiego meczu w niedzielę (terminarz rozgrywek I Ligi Żużlowej oraz godziny meczów ustala PZM),

1. Prawo do realizacji magazynu żużlowego I Ligi Żużlowej premierowo w dniu i o godzinie, która nie pokrywa się z transmisjami na żywo z meczów PGE Ekstraligi oraz z premierową emisją magazynu PGE Ekstraligi. 2. Zapewnienie obsługi informacyjnej rozgrywek I Ligi Żużlowej, w ramach sportowych audycji informacyjnych na antenach otwartych, w tym emisję co najmniej 30 sekundowego bloku zapowiadającego kolejkę ligową i 90 sekundowego bloku podsumowującego kolejkę ligową w antenie otwartej najpóźniej dzień po rozegranej kolejce. 3. Zapewnienie emisji każdorazowo pełnego meczu zawierającego wszystkie przewidziane regulaminem biegi, wraz z ceremonią prezentacji zawodników przed meczem. 4. Posługiwanie się w trakcie transmisji i/lub retransmisji wyłącznie oficjalnymi nazwami oraz logotypami drużyn uczestniczących w zawodach oraz oficjalną nazwą rozgrywek, logo rozgrywek i logo PZM. 5. Umieszczenie w uzgodnieniu z PZM logotypu I Ligi Żużlowej i logo PZM w czołówkach, zwiastunach, reklamówkach dotyczących zawodów i magazynu oraz w takcie relacji, a także opatrzenie wszystkich transmisji logiem rozgrywek tzw. znakiem wodnym w prawym dolnym rogu ekranu. 6. Wykorzystywanie w realizacji live i do zapisu wozów transmisyjnych/realizacyjnych minimum 7-kamerowych 7. Obowiązek przeprowadzenia transmisji HD z czterech meczów półfinałowych i dwóch finałowych 8. Pakiet świadczeń reklamowych dla PZM z możliwością ewentualnego przekazania sponsorowi rozgrywek (bilbordy sponsorskie w trakcie transmisji min. 4x8 sekund),każda transmisja i retransmisja winna być poprzedzona tzw. pocztówką filmową miasta gospodarza meczu - ok. 20 sek. 9. Pocztówkę dla każdego z miast gospodarzy produkuje oferent w porozumieniu z klubami i po uprzednim ustaleniu scenariusza i projektu pocztówki filmowej. 10. Udzielenia PZM nieodpłatnej licencji z możliwością udzielania sublicencji bez ograniczeń czasowych i terytorialnych na korzystanie z 5 minutowego fragmentu/skrótu każdego zarejestrowanego audowizualnie przez oferenta meczu. 11. Zapewnienie studia okołomeczowego oraz zespołu ekspertów, który pozwoli na uzyskanie najwyższego poziomu przekazu informacyjnego podczas transmitowanego meczu rozgrywek I Ligi Żużlowej 12. Możliwość udzielenia sublicencji podmiotowi trzeciemu wyłącznie za pisemną zgodą PZM.

Szczegółowa specyfikacja transmisji telewizyjnej oraz internetowej 74 Rajdu Polski:

1. Uzyskanie wyłącznego prawa i zapewnienie emisji telewizyjnej na żywo wyprodukowanego przez promotora sygnału telewizyjnego w kanale otwartym z:

  • jednego przejazdu odcinka Super Specjalnego odbywającego się w:czwartek 29 czerwca 2017r. (godz. 19:00) o czasie trwania około 60 min.,
  • jednego przejazdu wybranego odcinka specjalnego odbywającego się w: sobotę 1.07.2017r. (godz. 8:00 lub 14:00) lub w niedzielę 2.07.2017r. (godz. 9:00) o czasie trwania około 60 min.,
  • jednego przejazdu ostatniego odcinka rajdu tzw. "Power Stage" odbywającego się w niedzielę 2 lipca 2017r., (godz. 12:00) o czasie trwania około 90 min.;

1. Zyskanie wyłącznego prawa i zapewnienie emisji telewizyjnej wyprodukowanego przez promotora sygnału telewizyjnego w dowolnym kanale sportowym:

  • Magazynu WRC (produkcja przedrajdowa, około 26 minut, dźwięk międzynarodowy),
  • Podsumowania każdego dnia rajdu (produkcja każdego dnia rajdu, około 26 minut, dźwięk międzynarodowy),
  • Podsumowania rajdu (produkcja porajdowa, około 52 minuty, dźwięk międzynarodowy),
  • Newsów rajdowych (produkcja 2 razy dziennie, około 90 sekund, dźwięk międzynarodowy);

1. Uzyskanie prawa do niewyłącznej sublicencji do emisji telewizyjnej wyprodukowanego przez promotora sygnału telewizyjnego na dowolnym kanale sportowym z każdej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata 2017 (za wyjątkiem Rajdu Polski 2017) na następujących warunkach:

  • do 9 minut relacji (relacja nie na żywo) z nagrań z każdego dnia rajdu - rundy WRC 2017,
  • do 26 minut relacji (relacja nie na żywo) nagrań z każdego rajdu - rundy WRC 2017, która może być użyta/transmitowana wyłącznie po ostatnim dniu danego rajdu, niedziela 18:00 CET.

1. Uzyskanie prawa do niewyłącznej sublicencji do emisji na dowolnym kanale sportowym online z programów WRC określonych w pkt 1) - 3) na następujących warunkach:

  • każde okienko VoD zakończy się maksymalnie 21 dni po zakończeniu danego Rajdu WRC 2017,
  • programy online będą geoblokowane - ograniczenie możliwości oglądania do terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

Treść oferty Oferty powinny zawierać: [olist]1. Krótką prezentację oferenta i jego doświadczenie w zakresie korzystania z praw medialnych do wydarzeń sportowych. 2. Określenie sposobu korzystania z praw. 3. Informację na temat sposobu promocji i budowania zasięgu transmisji rozgrywek planowanych przez oferenta. 4. Cenę oferowaną za nabycie praw medialnych wyrażoną w PLN. 5. Informację odpowiadającą odpisowi aktualnemu z rejestru przedsiębiorców KRS. 6. Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy). [/olist] Oferty powinny być podpisane przez składającego ofertę lub jego upełnomocnionego przedstawiciela.

Oferty nie spełniające powyższych wymogów lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

Termin składania ofert Oferty prosimy składać w terminie do dnia 29 grudnia 2016 r. Decyduje data doręczenia oferty.

Sposób składania ofert Oferty w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Konkurs ofert – prawa medialne” należy składać osobiście, przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru lub pocztą kurierską za potwierdzeniem odbioru w siedzibie Polskiego Związku Motorowego przy ul. Kazimierzowskiej 66, 02-518 Warszawa.

Kryteria wyboru ofert Oferty oceniane będą pod kątem: [olist]1. Zaproponowanej przez oferenta ceny 2. Możliwości realizacji zaplanowanych działań (kadra, zaplecze techniczne, doświadczenie). 3. Sposób promowania i budowania zasięgu transmisji.

[/olist]Maksymalny okres związania ofertą Oferent jest związany złożoną ofertą do chwili zawiadomienia go o wyborze innej oferty, nie dłużej jednak niż przez 30 dni od daty upływu terminu składania ofert.

Termin wybory oferty Wybór oferty dokonany zostanie do dnia 3 stycznia 2017 r.

Informacje dodatkowe Polski Związek Motorowy zastrzega sobie prawo do: [olist]1. Negocjacji w sprawie złożonych ofert,przesunięcia terminu składania ofert bez podania przyczyny. 2. rezygnacji z wyboru którejkolwiek z ofert. 3. Do rezygnacji z zawarcia umowy na sprzedaż praw medialnych,odwołania konkursu ofert bez podania przyczyny.

[/olist]Termin powiadomienia o wyborze oferty Oferenci zostaną powiadomieni o wyborze oferty niezwłocznie po dokonaniu wyboru. Ogłoszenie o wyborze oferty zostanie również zamieszczone w siedzibie Polskiego Związku Motorowego przy ul. Kazimierzowskiej 66 w Warszawie (02-518) oraz na stronie www.pzm.pl.

Źródło artykułu: